Studerende moeders?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annemarie1984, 22 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Zijn er hier ook studerende moeders?
    Ik zou zelf best graag voor een 2de willen gaan, maar ben pas geleden begonnen met studeren.
    Dat houdt me dus wel een beetje tegen.

    Zijn er hier moeders die zwanger zijn van een 2de en studeren? En hoe gaat dat?
    En zijn er hier ook moeders met 2 kids de studeren? En hoe gaat dat?
     
  2. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hoi Annemarie,

    het ligt eraan wat je onder studeren verstaat. Ik werk 3 dagen per week en daarnaast studeer ik 1 dag in de week en doe ik nog wat freelance werk. Ik wil heel graag zwanger worden en denk het dan ook goed te kunnen combineren. Het is denk ik een kwestie van goed overleggen met je man/vriend de eventuele oppas en anderen die in kunnen springen op het moment dat het een keer nodig is. Ik denk dat waar een wil is een weg is!! Maar van een vriendin van mij heb ik ook wel gehoord dat zij het als zwaar ervaren heeft om te studeren naast de zorg voor haar kind. Het is denk ik ook heel persoonlijk. Naar mijn idee kreeg zij weinig steun van haar vriend.
    Wel ik hoop dat je er wat aan hebt.

    groetjes Karin
     
  3. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Denk ook dat het van je partner afhangt. Het zal wel wat drukker worden natuurlijk, maar je moet een evenwicht vinden denk ik.
    Ik studeer zelf ook nog naast mijn werk. Heb nog geen kinderen en wist voor ik aan de studie begon dat ie er (hopelijk...) wel tijdens de studie komen (studie duurt vijf jaren).

    Groetjes
     
  4. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Tsja ik heb er al 1 rondsjouwen.
    En op zich valt het me nou nog wel mee qua studie en de zorg.
    Maar ik ben ook nog maar net begonnen, dus ik heb nog wat voor de boeg.

    Qua studie wordt er van mij verwacht dat ik zo'n 25 uur in de week er aan spendeer. En daarnaast moet ik straks ook stage gaan lopen.
     
  5. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    studeer je thuis of heb je oppas??
     
  6. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ik studeer thuis.

    Het is gewoon erg dubbel.
    Gevoelsmatig zeg: JA, we gaan er voor.
    Maar mijn verstand zegt: Nee, niet doen. Zorg nou eerst dat je iig verder bent in je studie, zodat je een reeëler beeld hebt van hoe moeilijk het voor je is. Wacht eerst af of we inderdaad gaan verhuizen enzovoorts.
     
  7. Amira

    Amira Actief lid

    30 jan 2006
    230
    0
    0
    Hier nog eentje

    Ik studeer en ik heb een zoontje van 6. Ik ben bezig voor een tweede. Het valt allemaal niet mee, vooral omdat ik nu 5 dagen stage moet lopen en elke dag twee uur kwijt ben aan reizen. Maar ik troost me met de gedachte dat ik na mijn stage nog maar 1.5 jaar moet.
    Hoop dat je er wat aan hebt...

    Groetjes Amira
     
  8. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ik moet gelukkig maar 20 uur stage in de week lopen, maar dat dus wel 3,5 jaar lang.

    Ben jij veel tijd kwijt met het studeren thuis of ga je ook nog naar school?

    Aiden is een stuk jonger (bijna 2) en ik vraag me af of het wel te combineren is? Zie jij niet op tegen hoe je dat straks moet doen als de baby er is?

    Sorry als ik een beetje veel vragen stel.
     
  9. Amira

    Amira Actief lid

    30 jan 2006
    230
    0
    0
    Nee ik zie er niet tegen op. Ook omdat ik dan bijna klaar zijn, bij een eventuele zwangerschap. Mijn voordeel is ook dat mijn zoontje een stuk zelfstandiger is dan jouw kind. Een kind van twee heeft meer verzorging nodig.
    Ik doe trouwens een voltijd opleiding. Dus ik moet ook naar school. Je kunt het ook zien als een extra drijfveer. Je doet het tenslotte ook voor hem, om hem een betere toekomst te bieden.

    Hoop dat je er wat aan hebt, maar stel gerust vragen als je wilt.
     

Deel Deze Pagina