Overtijd na HSG, negatieve zwangerschapstest

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Wensmama93, Oct 12, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wensmama93

Wensmama93 Nieuw lid

Oct 12, 2023
    3
    1
    3
    Female
    Hi ! Hi !

Toch maar eens een account aangemaakt.

Ik ben opzoek naar eventueel positieve verhalen.

Afgelopen maand hsg gekregen i.v.m al jaren een kinderwens voor een 2e maar helaas blijft een zwangerschap uit.

Normaal ben ik op de dag af ongesteld. Nu ben ik 3 dagen over tijd.

Het is nog maar 3 dagen, i know. Maar het maakt mij onzeker.

Zwangerschap test gedaan van kruidvat & action. Beide negatief.

Heb al poosje gevoelige borstel, op mijn nod en paar dagen er voor , menstruatie achtig krampen, ik ben erg moe en verdeeld over de dag misselijk.
    Nu weet ik ondertussen ook dat het lichaam je goed voor de gek kan houden. En dat er niks anders op zit dan maar gewoon af te wachten.

Gynaecoloog heeft geadviseerd over paar dagen weer een test te doen, als deze weer negatief is , is de verwachting dat menstruatie als nog op gang komt.

Toch hoor ik soms mensen die lang negatief blijven testen. Bij mijn vorige Zwangerschap had ik ook menstruatie achtig krampen maar was toch echt zwanger.

Iemand ervaringen hiermee na een hsg? Dat menstruatie later op gang kwam of negatieve testen die later toch positief werden?

#onzekeremama

2. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

Nov 21, 2020
    3,134
    3,212
    113
    Female
    Hoi! Hoe zeker ben je van je eisprong? Als je geen testen, echo's, bloedtest hebt gedaan/ gehad of getemperatuurd hebt, kan je cyclus wat later zijn (door de hsg) en kan je dus niet spreken van over tijd (hoe stipt je lichaam normaal gesproken ook is). Menstruatiekrampen kunnen zeker horen bij een zwangerschap, maar de kans dat je negatief blijft testen bij een gezonde zwangerschap is minimaal. De klachten die je beschrijft horen ook bij een progesteron stijging die iedere vrouw krijgt als alles werkt zoals het hoort na haar ovulatie. Als je echt misselijk bent vanwege een zwangerschap test je echt wel positief.

Ik hoop dat je gauw duidelijkheid hebt!

Share This Page