Zwangerschapstests voor dummies!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Belle, 14 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mona

    Mona Bekend lid

    16 jan 2006
    729
    0
    0
    Wij vinden jou leuk :) Heb je et al eens geprobeerd met ochtendurine trouwens?
     
  2. Belle

    Belle Fanatiek lid

    7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ochtendurine? Ja zeg, ik blijf bezig! ;)

    Vanavond heb ik afgesproken met vriendinnen en morgen werk ik. Als ik donderdag nog steeds niet bloed vind ik het vroeg genoeg om me aan een volgende test te wagen.

    Ik denk dat ik een paar onderzoekshandschoenen moet stelen op mijn werk, en een paar steriele urinepotjes. Dat lijkt me, gezien mijn onhandigheid en mijn nogal enthousiaste blaas, geen overbodige luxe.

    I'll keep you posted.

    Belle, tot op heden niet menstruerende.
     
  3. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Nou Belle, je weet wat ze zeggen (doodoener hoor): soms zit het mee en soms zit het tegen!
    Vasthouden die positieve gedachten ;)
     
  4. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    houdt die 1% vast voorlopig. Ik heb me krom gelachen om je verhaal!!
    En donderdag is inderdaad weer vroeg genoeg!!

    Karin
     
  5. Panda

    Panda Fanatiek lid

    6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    :) :)

    Jammer dat je niet positief hebt getest maar hilarisch is 't wel. En heel herkenbaar, ik vertrouwde de test de eerste keer ook niet. Waar blijft dat plusje nou... Niet dus.

    Gelukkig is 'konijnen' ook goed voor allerlei andere dingen (conditie, bloedsomloop, dat soort dingen).
     
  6. fredje8

    fredje8 Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    ben benieuwd meid, hoe je donderdag test, ik hoop voor je dat de test je verteld dat je zwanger bent!!
    Ik duim voor je
     
  7. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    :) Whoehahaaaa :)
     
  8. Dorie

    Dorie Actief lid

    9 feb 2006
    145
    0
    0
    Heej Belle,

    Ik hoop ook echt dat jij te vroeg heb getest nog en dat er daarom nog geen HCG te constateren was.... :rolleyes: ;)

    Oke ik zit in grote spanning of het deze ronde voor mij raak mag zijn en ben best chaggie daardoor, maarre door jouw verhaaltje (de wijze waarop jij vertelde) heb ik deze keer geen pijn in mijn buik van de zenuwen en krampjes maar van het LACHEN :) :) :) :)

    xxxxx
     
  9. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    jammer belle, maar je schrijft het meesterlijk neer.
    ik heb er heerlijk om zitten glimlachen..... maar in mijzelf hardlachende. moet ik anders gaan zitten verantwoorden waarom ik lach....hihi snappen mannen niet.
    wens je alle succes met zwanger worden.
    liek.
     
  10. Niet meer actief

    hahahaha, jij moet boeken gaan schrijven. Als men jouw boeken leest tijdens de vruchtbare periode moet het zeker lukken, omdat er dan totaal geen spanningen meer zijn. Volkomen ontspannen wordt je hiervan.
    Hou je ons wel op de hoogte? Ben benieuwd hoe dit komische verhaaltje afloopt. Waarschijnlijk gaat het 9 maanden duren hihihihi
     
  11. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    haha, je weet het wel op een leuke manier te vertellen!
    ben idd benieuwd hoe dit verhaal af gaat lopen of het een straartje gaat krijgen of niet!
    gr.
     
  12. Belle

    Belle Fanatiek lid

    7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Nou, een avondje met mijn vriendinnetjes heeft me in ieder geval al geholpen om het een beetje in perspectief te zien: Ik ben 31, ik heb de liefste vriend die ik me wensen kan, een leuk, betaalbaar appartement, een goeie baan die iedere dag het beste uit me haalt, ik heb hobby's, vrienden en vriendinnen, een goede gezondheid en een mooie band met zowel mijn familie als mijn schoonfamilie. Ik heb een mooi leven en dat houd ik, ook als ik ongesteld word.

    Maar even voor alle duidelijkheid: Ik ben voorlopig niet van plan om ongesteld te gaan worden. Dat heb ik sinds mijn vijftiende al elke maand een keer gedaan, dus het is hoog tijd voor wat anders. :D

    En die krampen in mijn buik hebben niets met mijn aanstaande menstruatie te maken, echt niet. 1% zeker weten!
     
  13. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    @Belle: Wanneer ga je weer een poging wagen met testen? Is een plasgootje een optie?

    Het leven voor je moeder bent is leuk, rustig, vrij, luierloos en met nachtrust.
    Het leven met kindje is leuk, soms hectisch, gezellig, grappig en geeft veel voldoening.
    Het heeft allebei wel wat. Ook al kan mijn leven niet meer zonder m'n meisie voorstellen, maar aan de tijd vóór m'n dochtertje heb ik ook hele gave herinneringen.
     
  14. Harley

    Harley Fanatiek lid

    16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Hahaha ik lees dit nu pas! Geweldig geschreven! Het blijft toch een ellende die zwangerschapstesten. Maar goed we blijven het trouw proberen. Ik zal in elk geval 100% duimen voor jouw 1% hihi.
     
  15. pammy

    pammy Actief lid

    hahah geweldig leuk geschreven wat moest ik lachen zeg
    ik blijf ook voor je duimen
     
  16. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ook ik heb gelachen om hoe je het hebt verwoord.
    Echt goed.
    Nou maar duimen voor die 1 %.
    Succes, groetjes Hope
     
  17. Belle

    Belle Fanatiek lid

    7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik ben de koningin van het zelfbedrog: Ik ben geen sloddervos, ik noem het gewoon 'lekker nonchalant', ik zie mezelf liever als een romige winterse schoonheid dan als een bleekscheet met een paar pondjes teveel en mijn momenten van verstrooidheid en dromerige afwezigheid probeer ik aan mezelf te verkopen als intellectueel en mysterieus. Een dierbare vriendin zegt vaak tegen mij: "Jij ziet overal schoonheid", waarmee ze natuurlijk eigenlijk bedoelt dat ik permanent met een roze bril op mijn neus loop. Je begrijpt dus dat ik totaal niet met die 1% om kan gaan.

    Om het lot te tarten heb ik vandaag mijn allerwitste slip aangetrokken, zónder inlegkruisje. Kom maar op met die menstruatie! En het universum heeft de uitdaging aangenomen: Het is inmiddels al ruim 24 uur sinds mijn laatste zwangerschapstest, de test die zei dat ik niet zwanger was, maar mijn hagelwitte slip is nog steeds hagelwit. En echt, ik heb een keurige, regelmatige cyclus.

    Nu is het een kwestie van de verleiding weerstaan. Toen ik na mijn werk boodschappen ging doen, ben ik expres niet langs de drogist gelopen. Ik wil niet het risico lopen dat ik per ongeluk een zwangerschapstest in huis haal, dat ik weer test (al is een beetje oefening voor mij helemaal niet zo verkeerd) en dat ik nog steeds niet zwanger blijk te zijn. Het is nu bloeden of bevallen, er is geen tussenweg meer.

    Hoe lang kan ik nog wachten? Hoe lang moet ik nog wachten? En waarom ben ik in vredesnaam verstopt, terwijl ik normaal gesproken áltijd diarree heb als ik moet gaan menstrueren? En waarom val ik in slaap op de bank als ik ben wezen zwemmen, terwijl ik normaal gesproken juist energie krijg van het sporten? En waarom ben ik zo vrolijk, terwijl ik zo vlak voor mijn periode juist altijd een beetje huilerig ben, een beetje sneller van slag dan anders? En eerlijk, is 1% nou echt zo weinig? ;)

    Edit: tikfoutje...
     
  18. Molly

    Molly Fanatiek lid

    4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Typisch het gevoel van "niemandsland"; je voelt je niet thuis bij de menstuerenden onder ons en ook niet bij de dikke buikenbende. Gelukkig is niemandsland nooit zo groot en zul je je dus gauw weer aan kunnen sluiten bij 1 van beide groepen. Succes!
     
  19. miss anita

    miss anita Bekend lid

    22 jan 2006
    796
    0
    0
    :D belle meis wat kun jij schrijven zeg! heb dubbel gelegen van je verhalen hahahaha :D :D suc 6
     
  20. mieke

    mieke Bekend lid

    jee belle wat kan jij prachtig schrijven zeg
    t is net of ik een pagina uit een boek lees
    super
     

Deel Deze Pagina