Bevallen en aambei...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Patricia1983, Oct 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

Feb 23, 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Hoi meiden,

Sinds afgelopen zaterdag heb ik enorme last van een aambei :x Deze heb ik helaas overgehouden aan mijn vorige bevalling. Nu doet het erge pijn. Heb vanochtend de VK gebeld en ze heeft een receptje voor me uitgeschreven. Morgen krijg ik tabletten en zalf!

Maak me toch een beetje zenuwachtig voor de bevalling. Stel dat het gaat beginnen... en ik heb nu al zo'n pijn van onderen... ben toch een beetje angstig...

Zijn er meer die hier last van hebben of hebben gehad?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou...denk niet dat je tijdens je bevalling die aardbei voelt hoor ;)
    Veel vrouwen krijgen ze dan juist.
    Ik hoop dat het goedje gauw werkt!

3. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

Feb 23, 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    @Elmo,

Ik hoop 't dan maar! Als ik nu op de wc zit, zit ik krom van de pijn... Denk ook wel dat de weeen enorm zullen overheersen, maar ik kan amper zitten of liggen. Hoop idd dat de medicijnen morgen gelijk zullen werken.

4. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    auauauauauauauawwwww ik weet precies wat je bedoelt ik heb er ook zo'n last van gehad!!!! vreselijk, ik hoop dat je zalfje snel gaat werken!!!
    xx

5. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

Feb 23, 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    @Meisje26,

Had jij er tijdens de bevalling veel last van dan? Of viel het toen juist mee?

6. nienchen

nienchen Lid

Mar 6, 2009
    84
    0
    0
    is het wel een aambei??? Als het zo'n pijn doet, kan het ook een abces of ontsteking zijn, weet ik helaas uit ervaring. Heb je er iemand naar laten kijken?
    Sterkte ermee!

7. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

Feb 23, 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    @Nienchen,

Jeetje.... volgens mij wel (zoals ik een beetje kan zien met een spiegel, haha). Woensdag moet ik naar de VK, dus kan er door haar dan wel ff naar laten kijken. Bedankt voor de tip!

8. Eline078

Eline078 Bekend lid

Dec 15, 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    ik kreeg er 1 tijdens het persen en mooi dat ik die wel voelde had het idee dat als ik nog een keer perste hij zou knappen man wat heb ik daar last van gehad. dus echt smeren hoor! hopen dat het niet begint voor je

Livaz likes this.
  9. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

Feb 23, 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    @Eline,

Oei, dat klinkt idd niet prettig! Zodra het morgen binnen is, ga ik gelijk smeren!

10. Bri

Bri Niet meer actief

ik had ze de eerste keer ook al voor ik ging bevallen. tijdens de bevalling geen enkele last van gehad, daarna helaas des te meer. ik heb de hechtingen gewoon NIET gevoeld, dat werd helemaal overheerst door die druiventros die achteraan hing...
    ik kan alleen maar zeggen: even naar laten kijken (misschien door de HA?) en goed smeren. ik hoop voor je dat ze nog wat gaan slinken zodat je er tijdens de bevalling geen last van hebt; maar goede kans dat ze er dan alsnog na de bevalling volop zitten.... ROTdingen!!

11. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Goed koelen en Otrivin neusspray wil ook wel helpen. Daar slinken ze vrij snel van.

12. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik kreeg er 1 met 38 weken zwangerschap, deed echt zeer maar ben met 40,2 weken bevallen en heb er geen last van gehad gelukkig.. Na de bevalling ook niet, hij was wel een stuk groter geworden..

13. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

Feb 23, 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Heb vanochtend toch maar even de huisarts gebeld, maar ik hoefde niet langs te komen. Ik moet gewoon met de crème en de pillen beginnen vandaag en dan moet ik toch wel snel verbetering voelen. Als de crème de aambei niet verdoofd, is het waarschijnlijk geen aambei, maar daar gaat ze niet vanuit. Het schijnt erg veel voor te komen aan het einde van de zwangerschap en kan idd behoorlijk pijnlijk zijn. Zit echt te wachten op de post, haha... zodra het binnen is, ga ik gelijk smeren!

14. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Ik weet niet zeker of ik een aambei heb. Ik zie geen uitstulping ofzo, maar het voelt wel hobbelig :) Maar ik heb er enorme jeuk aan :( Om gek van te worden, ik word er ook wakker van. Hoort dat ook bij aambeien? Ik smeer wel met een aambeien zalf, maar de jeuk word dan pas na een hele dag smeren minder. Zou het dan toch iets anders zijn?:(

15. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ja jeuk kun je r ook van hebben.beter dan die pijn...

16. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

Nov 7, 2007
    2,717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik heb ook een aambei maar ik heb ook geen pijn ik heb alleen last van dat uitstulpseltje zeg maar.
    ik heb er geen last van. heel af en toe een beetje jeuk van 5 sec maar dat is het ook. dus ik hoop dat dat zo blijft. vind het wel erg naar die dingen.

liefs

17. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Ik had tijdens de zwangerschap ook last van aambeien, nou last....ik had aambeien maar voelde er niets van.

Echter na de bevalling verging ik van de pijn en de jeuk!!! Kon niet (stil) zitten, liggen, staan..T ergste vond ik de jeuk, t liefst ging ik er heftig aan krabben. En t jeukte nog erger van binnenuit, wilde gewoon met me vinger erin en krabben voor mijn leven (niet gedaan hoor hahaha).

De Verloskundige kwam thuis voor bezoekje en ik liet t zien en kreeg een recept voor zalfje en tabletten. Zelfde middag opgehaald en begonnen met smeren en slikken en guess what??? Na t smeren ( en met een tuutje inwendig de creme inbrengen en ook buitenkant insmeren) was de jeuk verdwenenen en de pijn na 2 dgn!!! Wat was ik opgelucht zeg, zo een helse pijn was t, en dan nog eens t beurse gevoel van onderen erbij van de bevalling, nou was geen pretje :(

Heb geen uitsteeksels meer en weggetrokken na t wondermiddeltje :)

Heel veel succes meid, ik weet hoe t voelt ! (K)
    Hopelijk werkt t bij jou net zo goed en snel, tis echt niet leuk.

18. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

Feb 23, 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Nou, de zalf is binnen! De tabletten waren tijdelijk niet leverbaar, dus ik moet het alleen met de zalf doen. Heb 't een uurtje geleden gesmeerd (uitwendig) en de pijn is al stukken minder :)

Blijf lekker smeren en hoop dat 't met een paar dagen helemaal verdwenen is!

19. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    De tabletten zijn inderdaad niet leverbaar meer in verband met een probleem met de aanvoer van grondstoffen.

Ik heb ze ook (echt een flink trosje) en hoop niet dat ik er straks al te veel last van heb. Maar ja... ze zitten er en het worden er gelukkig door de zalf niet meer en de pijn is goed verdwenen. Mijn VK zei trouwens dat je er niet te zuinig mee om moest gaan. Gewoon flink en vaak smeren.

Succes!
    Josien

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hai haii pff aambeien!!!! ik heb ze gehad na de bevalling!! erggg pijnlijk. ik heb toen curanol gekregen en die heeft wel goed geholpen waarschijnlijk is dat de zalf die jij nu ook gekregen heb. ook heeft paracetamol goed geholpen. werkte erg pijnstillend. na 2 weken was ik er helemaal vanaf. maar ze deden wel erg veel pijn.

Share This Page