hoe met je billen in een badedas??

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door hanna76, 21 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Ik lees regelmatig dat het goed is om na de bevalling dagelijks met je billen in badedas te gaan zitten.
    Maar hoe moet ik me dat voorstellen... Gewoon zitten in een groot bad met dat spul er doorheen?
    Of zitten jullie echt met je billen in een teiltje met dat sop? Dat zie ik mezelf namelijk niet echt kunnen.... Dan kom ik nóóit weer overeind...! :) ;)

En waar kan ik eigenlijk die badedas kopen? Is dat gewoon badschuim? En maakt het uit welk soort van badedas?

Is het sowieso goed na de bevalling of heeft het alleen zin als je een knip hebt gehad?

Groetjes,
    Hanna

2. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Badedas kun je gewoon bij het Kruitvat kopen ofzo hoor..grote groene fles..en dan lekker een bad laten vollopen met flink wat Badedas erin en met je billen erin hihi..
    Heb het zelf niet gedaan maar ik hoor dat het ontsmettend is enzo...dus gewoon goed voor alles daarbeneden denk ik wel ;)

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik zou het alleen doen als je hechtingen of schaafwondjes o.i.d hebt. Als je volledig ongeschonden uit de strijd bent gekomen, is het denk ik niet nodig. Misschien beter om 'je onderkantje' ;) dan gewoon regelmatig aan de lucht te laten drogen? Gewoon slapen op een celstofmatje zonder ondergoed.

Als je het regelmatig vochtig maakt, is het ook niet zo denderend voor je herstel en ontsmetting heb je niet echt nodig als je geen wondjes of hechtigen hebt volgens mij!

Ik heb overigens geen badedas gedaan, maar een zoutbadje. Een klein laagje heel heet water in het bad, dan een eetlepel zout erin en dan aanvullen met koud water tot een aangename temp. Dan een minuut of 5-10 erin zitten.

Vooral niet te lang en niet te diep water, je vloeit tenslotte (waarschijnlijk) nog en daardoor heb je ook weer infectiegevaar.

Succes!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn hechtingen waren ontstoken. En toen mocht ik een paar keer per dag in een biotex badje (de inweek versie)

Mijn kraam en ik hebben ook even lopen puzzelen. Maar uiteindelijk bleek de po, die ik toch niet nodig had, ideaal te zijn. Die stond dan op een laag krukje. Laag water erin, biotex erbij, en als je dan gaat zitten kwam het water hoog genoeg. Niet charmant, maar het werkte wel :)

Ik geloof 3 keer per dag 10 minuten. Te lang is ook niet goed..

5. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    je kan ook een ondersteek in de wc bril klemmen die dan vullen en je mag ook biotex groen..

wat we ook wel eens doen is een vuilniszak om de wc bril heen schuiven daar wat lauw warm water in en dan een paar minuten gaan zitten met dat spul maar we gebruiken het eigenlijk alleen als het gaat ontsteken of smetten.

anders niet zoveel mogelijk spoelen na of tijdens het plassen goed droog deppen en 1 keer per dag met de billen bloot of een celstof matje liggen lekker luchten.

(ben kraamverzorgster)

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik zat op een po inderdaad (heb geen bad).
    Oja, en het is de badedas classic.

7. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wist niet dat het met badedas ook kon. Ik wist wel van biotex...en zelf heb ik van mn moeder een pannetje heet ...ontzettend heet water mee gekregen de douche in met een washandje erin en een scheutje geconcentreerde dettol erin.

Vond het eeen raar idee maar het was echt heerlijk om zo een heet washandje met de geur van dettol zo tegen mn onderkant aan het houden. en ik voelde me gelijk fris en schoon :-D

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je hebt wel 2 soorten, de echte en de goedkope zeg maar, je moet wel de echte hebben (zit meer kastanjeextract in zeg maar)

Gewoon laagje in bad (niet te warm) en dan lekker erin gooien en in weken.. het is ontsmettend en maakt de huid zacht en hierdoor gaan de hechtingen dus minder irriteren.

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

dat is op zich wel ontsmettend maar verzacht de huid niet (irriteert eerder) dus niet aan te raden, biotex is erg achterhaald echt van "vroegah"

10. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    badedas groen is t

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    onze kraamhulp had een pedaalemmerzak met tape vastgezet op de wcbril. Als ik klaar was met mijn badje kon ze het zo lostrekken en viel alles in de wc, erg handig!
    Maar ik zou het alleen doen bij ontstekingen inderdaad! Als je geen ontsteking hebt moet je wond gewoon drogen en moet je hem zo droog mogelijk houden! Met je billen bloot op de celstofmat inderdaad!

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hanna: zou niet van te voren badedas classic halen hoor. Tenminste niet als je het niet zou gebruiken onder de douche om gewoon te wassen. Over het algemeen word het alleen gebruikt als de hechtingen ontsteken of iriiteren. Als dat zou ik kan het gewoon door je man gehaald worden..Bij de drogist even vragen als je niet weet hie het er percies uitziet zoek je je een ongeluk vaak. Omdat ie onderaan staat 9 van de 10 x omdat het een "vraag"product is..

De meeste mannen komen in een drogist met het lijstje, met glazige ogen.. ehh ik moet dit halen?? of lopen zoekend door de winkel, Als je een "goede" drogist hebt gaat de medewerkster echt wel naar hem toe dan.

13. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Hier had ik gewoon een flesje water klaar staan met zo'n sportdopje er op. Na elk toilet bezoek de boel met lauw water afspoelen. Werkt net zo effectief en kost je de helft minder moeite....

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    @smile, dat is toch niet hetzelfde hoor! daarmee wil je voorkomen dat het gaat ontsteken. maar als het al is gaan ontsteken ofzo, dan helpt badedas echt tegen de ontsteking, daar kan het water niet tegenop;)

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    das meer voor comfort (zout van het plassen doet pijn) badedas is om de wond mooi zacht te houden en dus een snellere genezing (en dus niet voor ontstekingen ofzo achteraf) het is dus altijd raadzaam om deze te halen, je kan het bij van alles gebruiken, kloofjes in je handen, andere wondjes, kan nooit kwaad om in huis te hebben..

16. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    dit is standaard bij hechtingen om tijdens het plassen te spoelen wij hebben het over ontstoken hechtingen dan moet je 3 keer per dag in een badje met badedas zitten om het vuil eruit te weken of in de biotex groen.

Deel Deze Pagina