Hallo Ik heb vraagje over het ziekmelden tijdens ww Ik ben vanaf 10 december werkloos en kom dan in de ww maar nu is mijn vraag ik begin steeds meer last te krijgen van rugklachten en de bekken. Dus ik wil me ziekmelden kan ik dat meteen aangeven als ik ww aanvraag of moet ik daarmee het beste wachten? En hoe loopt het traject eigenlijk als ik me ziek meld Hoe gaat dat in zijn werk?? Groetjes manuela
Beste Manuela, Rot voor je dat je zon last hebt van je rug. Je geeft aan dat je vanaf 10 december werkloos bent. Ben je op dat moment ziek en ben je ook ziekgemeld bij je werkgever? Dan kom je in aanmerking voor een Ziektewet-uitkering en niet voor een WW-uitkering. De werkgever vraagt deze uitkering voor je aan. Na aanvraag van de uitkering wordt je uitgenodigd voor een gesprek en begeleidt UWV de re-integratie. Je ontvangt de eerste betaling binnen 4 weken na de ziekmelding. Daarna betaalt de ziektewet wekelijks. Ben je hersteld? Dan meld je je beter en kan je alsnog de WW-uitkering aanvragen. Ik wens je veel sterkte met je rug. Actuele informatie over de ziek uit dienst melding vind je hier: en over het aanvragen van een WW-uitkering hier. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare