hallo ik ben voor 80-100% afgekeurd maar moet wel opzoek blijven gaan naar een baan. Nu staat er in mn verslag dat er geen uren beperking is, wat houd dit in? Moet ik nu naar even veel uren een baan gaan zoeken als mn huidige werkgever, terwijl het uwv geen baan kan verzinnen voor me? inmiddels heb ik iets gevonden wat leuk vind maar dit is parttime. vg kleinmonster
Beste Kleinmonster, Je wilt weten wat de urenbeperking inhoudt. Bij de WIA-beoordeling kijkt de verzekeringsarts of je op basis van je klachten nog volledig zou kunnen werken. Is dat niet het geval, dan wordt een urenbeperking gehanteerd. De arbeidsdeskundige gebruikt deze urenbeperking om je restverdiencapaciteit te berekenen. De urenbeperking dient dus alleen om je arbeidsongeschiktheidspercentage vast te stellen. Je kunt contact opnemen met UWV Telefoon (0900 9294) om door de arbeidsdeskundige te laten beoordelen of de baan die je hebt gevonden, passend is. Als je met een wijzigingsformulier doorgeeft dat je gaat werken, krijg je zo spoedig mogelijk bericht van UWV met de gevolgen voor je uitkering. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je veel succes met je nieuwe baan. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Beste Kleinmonster, Ik begrijp niet wat je met deze vervolgvraag bedoelt, kun je dat toelichten? Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare