Zwangerschapsuitkering, einde contract

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by kellebell21, Dec 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kellebell21

kellebell21 Actief lid

Jul 18, 2013
    327
    0
    0
    Goedemorgen,

Ik werk via randstad bij een woningcorporatie. Nu mag ik daar blijven werken tot eind maart. Op 6 april zou ik echter met verlof willen gaan.
    Is het dan zo dat mijn werkgever (randstad) de zwangerschapsuitkering nog aan moet vragen? Of moet ik zelf eerst ww aanvragen en meteen aangeven dat ik een week later op 6 april met verlof ga?

Vraag 2; stel ik mag tot 6 april blijven werken bij deze woningcorporatie, wie vraagt dan mijn verlof aan? En wanneer moet ik dan ww aanvragen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

2. kellebell21

kellebell21 Actief lid

Jul 18, 2013
    327
    0
    0
    Misschien ook even handig om te vermelden.

Mijn werkdagen zijn woensdag, donderdag vrijdag. 31 maart valt op een vrijdag en is dus mijn laatste werkdag.. 6 april valt op een woensdag en zou dus mijn verlof beginnen! Dus vraag me af of het dan nodig is eerst ww aan te vragen of dat randstad mij aanmeld voor zwangerschapsuitkering..

3. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Hallo Kellebell21,

Als je geen dienstverband hebt op het moment dat je met verlof gaat, heb je formeel geen werkgever meer, dus die hoeft het ook niet voor je aan te vragen. In dat geval vraag je 't zelf aan. Dat is overigens niet heel ingewikkeld hoor! Je hoeft alleen maar enkele data over je uitgerekende datum en de gewenste ingangsdatum van het verlof door te geven.

In de periode tussen het einde van je dienstverband (eind maart) en het begin van je verlof (6 april) heb je mogelijk recht op WW. Als je daarvoor in aanmerking wilt komen, moet je dat aanvragen. Maar je bent dit niet verplicht.

Zou je tot de ingangsdatum van het verlof blijven werken? Dan nog heb je geen werkgever meer op het moment dat je met verlof gaat, dus moet je het zelf aanvragen via 0900-9294. In deze situatie is er tussendoor geen recht op WW. Je WW gaat dan pas in na het verlof. Je kunt een maand voor het einde van het verlof de WW aanvragen op www.werk.nl.

Ik wens je fijne feestdagen!

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team

4. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

#4 UWV, Dec 22, 2015
    Last edited: Dec 22, 2015
    - Sorry, dubbel gepost -

Share This Page