Eerder ww ontvangen nu dreig ik weer ontslag te krijgen.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Kletskoek, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Beste,

Ik heb vanaf September 2012 tot Maart 2013 in de ww gezeten. Ik had ook recht op een half jaar. Vanaf Maart ook begonnen bij mijn nieuwe werkgever. Maar vanmiddag te horen gekregen dat het slecht gaat en er ontslagen gaan vallen. Ik heb een 0 uren contact tot september 2014. Heb ik, als ik ontslagen word nog recht op ww?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kletskoek,

Je wilt weten of je recht hebt op een WW-uitkering wanneer je ontslagen wordt.

Heb je weer minimaal 26 weken van de 36 weken voorafgaand aan je eerste werkloosheidsdag gewerkt? En voldoe je ook aan de andere voorwaarden voor een WW-uitkering? Dan heb je mogelijk recht op een WW-uitkering.

Actuele informatie over de voorwaarden voor een WW-uitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik heb voor September 2012 2 jaar gewerkt bij mijn vorige werkgever. Bedoelen ze dat met deze minimaal gewerkte 26 weken? Of doel je op de nu gewerkte weken vanaf Maart 2013? Want dat is sowieso een half jaar.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kletskoek,

Je geeft aan vanaf 1 september 2014 eventueel weer werkloos te zijn. Om in aanmerking te komen voor een WW-uitkering moet je verzekerd zijn voor de WW. Dit ben je als je in dienst bent van een werkgever (ook op basis van een 0-uren contract).

Stel je vraagt een WW-uitkering aan met als eerste werkloosheidsdag 1 september 2014. Maar je hebt voor het laatst gewerkt in 2012, dan ben je niet verzekerd voor de WW. Immers je bent niet in dienst van een werkgever waarbij over het loon sociale verzekeringspremies zijn afgedragen.

In jouw situatie wordt dus bedoeld: de periode van 26 gewerkte weken van de laatste 36 weken (wekeneis) voor je eerste werkloosheidsdag van je huidige dienstbetrekking.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

5. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83

Ik heb een contract tot september 2014. Maar het gaat zo slecht bij ons dat ik denk dat ik er wellicht al eerder uit lig. Maar bedankt voor je antwoord, we hopen het maar het beste ervan.

Deel Deze Pagina