ik had even een vraag ik werk 2 dagen als zelfstandige en 2 dagen bij werkgever maar heb daar een 0 uren contract krijg je dan ook gewoon zwangerschapsverlf uitbetaald? alvast bedankt
Beste lovekees, Ik begrijp dat je wilt weten of je in jouw situatie, 2 dagen werkzaam als zelfstandige en 2 dagen als werknemer op basis van een 0-urencontract, een aanvraag kunt doen voor zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO-verlof). Voor de dagen dat je als werknemer werkt op basis van een 0-urencontract kun je een aanvraag doen voor WAZO-verlof via je werkgever. Hoe hoog de uitkering is hangt af van wat je verdiende in de laatste 4 weken (of laatste maand) voor je met verlof gaat. Je kunt de aanvraag via de werkgever doen. Voor de dagen dat je als zelfstandige werkt kun je een aanvraag voor zwangere zelfstandigen doen (ZEZ-uitkering). Het aanvraagformulier vindt je op onze website UWV.nl. Actuele informatie vindt je hier: Aanvraag ZEZ uitkering voor zwangere zelfstandigen Ik wens je een fijn verlof toe. Met vriendelijke groet, Brigitte UWV Webcare Team