nachtdienst

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door liesbeth27505, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesbeth27505

9 nov 2008
    23
    0
    0
    hoii

ik werk ook in de verzorging... ouderenzorg.. allemaal heel erg leuk

maar waar ik tegen aan loop is dat ik 's avonds erg moe ben, ook al heb ik niet gewerkt die dag.. overdag kan ik ook elk moment wel slapen
    nu moet ik vanav de nachtdienst in, waar ik best wel tegen opzie, ben bang dat ik het niet volhou.
    we weten nog niet precies hoelang we zwanger zijn, omdat het vorige week nog erg pril was volgens de gyn..
    hij denkt aan 5 wk.
    maar heeft iemand hier ervaring mee, zwanger en nachdiensten?

ik hoor het graag!
    afgelopen weekend late diensten gehad, verliep wel goed, aleen om 20.00 een inzinking zo moe!

liefs

2. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik ben nu 12 weken zwanger en ben ook werkzaam in de zorg. In de eerste weken had ik het geluk niet voor nd ingepland te staan en nadat ik het mijn teamleider heb verteld, zijn ook de rest van mijn nd uit mijn rooster gehaald.
    Hij gaf aan dat je als zwangere vrouw geen nd hoeft te draaien.
    Misschien gewoon bespreekbaar maken met je TL.

Hoop iig dat je afgelopen nacht een beetje bent doorgkomen.

3. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Ik geloof dat ik ergens gelezen heb dat je geen nachtdiensten hoeft te draaien tijdens je zwangerschap. Maar dan moet je het wel je teamleider vertellen...

Mijn vriendin heeft laatst tegen de bedrijfsarts verteld dat ze zwanger was, en het een tijdje rustiger aan wilde doen, omdat ze echt heel moe was. De BA heeft dat toen geregeld met haar baas, zonder dat haar baas kwam te weten waarom. Dus misschien is dat een optie voor jou?

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je hoeft idd geen nachtdiensten meer te doen als je zwanger bent, maar dan moet je het idd wel vertellen... JE kunt het bijv alleen aan je teamleider vertellen, zij kan dan misschien ook wel even helpen met een "smoesje" voor je collega's als je het daar nog niet tegen wil vertellen...

Je geeft aan dat je 's avonds erg moe bent, vanaf de 12 of 13 weken hoef je geen onregelmatig werk meer te doen, dus zou je eventueel kunnen overleggen dat je vanaf dan geen avonddiensten meer werkt...

Overigens gaat de ergste moeheid waarschijnlijk wel over rond de 3 maanden, om dan weer terug te komen rond de 6 maanden.. :)

O ja, gefeliciteerd met je zwnagerschap!

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

bekijk je cao, volgens mij hoef je geen nachtdiensten te draaien als je zwanger bent. dan moet je werkgever een vervangende dienst voor je regelen.

6. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik werk bij de politie. Mijn chef heeft van alles uitgezocht. Ik hoef bijvoorbeeld niet meer onregelmatig te werken en geen nachtdiensten meer te draaien. Ik draai alleen vroege diensten en late diensten. Met oud en nieuw heb ik alleen nachtdienst. Ik zit wel binnen nu, loop uiteraard niet meer op straat :)

Verder heb ik extra pauzes enzo .. wel relaxed :)

7. liesbeth27505

9 nov 2008
    23
    0
    0
    Hoiiii

bedankt voor jullie reacties! ik heb ze er weer opzitten, ging wel redelijk goed. alleen de eerste nacht erg misselijk, bijna niets kunnen eten. en andere nachten gingen wel goed..
    overdag heb ik ok van die scheuten van missselijkheid, heel even aen dan is het weer weg!

doeiiii

Deel Deze Pagina