Hallo, Ik heb een vraag, en hoop dat iik het goed uitleg. Anders word het zo een onduidelijk verhaal. Ik werk met een tijdelijk contract in de catering op een middelbare school. Mijn contract liep tot 1 juli, en zou na mijn zwangerschapsverlof weer verlengd worden met een jaar. Nou ben ik 23 augustus uitgeteld, en heb ik nog steeds niks van mijn zwangerschapsuitkering gehoord. Mijn werkgever zou de aanvraag versturen, en heeft dit ook netjes gedaan op 23 juli. Heb vanochtend met het UWV gebeld, maar daar zeggen ze geen aanvraag te hebben ontvangen. Werkgever kan ik op dit moment niet bereiken (klein bedrijf, vakantietijd). Dus ik zit met de gebakken peren. Ik ben dus over 2 weken uitgerekend, maar er is nog niks geregeld. En de medewerker van het UWV vertelde mij dat het ong. 4 weken duurd voordat er een beooordeling is geweest, en de eerste betaling geschied. Dit betekend dus dat ik straks tot na mijn bevalling geen geld ontvang??...... Is er iemand hier die iets gelijks heeeft meegemaakt en weet hoe ik dit het beste aankan pakken. p.s. hoop dat ik er een duidelijk verhaal van heb gemaakt. Groetjes Maaike
Ik heb hier ook geen ervaring mee. Ik werk zelf via een uitzendbureau en die hebben een hele (rare) eigen regeling van een aanvraag doen bij het uwv. Dit zorgt er ook voor dat ik pas na mijn bevalling mijn eerste geld krijg UWV werkt gelukkig wel met terugwerkende kracht, dus je krijgt je geld hoe dan ook. Hopelijk heb je een buffer om die paar weken door te komen?
zolang jij geen zwangerschaps uitkering krijg krijg je wel gewoon je salaris... zwangerschaps uitkering gaat na je werkgever om zo maar te zeggen en jij blijf gewoon je salaris houden... voor zover mij dit bekend is... dus als jij afgelopen maand gewoon je geld ontvangen heb krijg je dat deze maand ook...
Dat hoeft niet. Je kunt het ook rechtstreeks van het UWV krijgen. Dat gebeurt vaak als je op het moment van verlof geen baan meer hebt, of je werkgever (in overleg met jouzelf meestal) kan ervoor kiezen om het UWV rechtstreeks te laten uitbetalen.