Nieuwe baan, nu al zwanger

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mama ien, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama ien

mama ien Lid

29 jul 2013
    25
    1
    0
    Ik werk in de diervoederadditieven
    Zwijndrecht
    Hoi hoi,

Ik zal bij het begin beginnen (mijn eerste zwangerschap), ik werd gevraagd voor een leuke baan, ze kende mij en mijn werkzaamheden al en ik kreeg veel meer mogelijkheden. Ze hebben er denk ik een jaar over gedaan om mij daar te krijgen omdat ik in eerste instantie niet weg wilde. Maar uiteindelijke heb ik het toch maar gedaan. Toen ging ik daar werken en had het contract net getekend (1 oktober 2011 eerste werkdag). Maar een week nadat ik dat heb opgestuurd bleek dat ik zwanger was. Dat was wel even een verassing aangezien ik gewoon de pil slikte. Ik was wel even goed ziek geweest en daardoor is het denk ik toch gebeurt.
    Maar goed ik ben naar het nieuwe bedrijf gegaan voordat ik er zou werken en gevraagd of het een probleem zou zijn (ik kon anders gewoon blijven waar ik zat). Ze vertelde mij dat het absoluut geen probleem was etc. Het was een baan met veel reizen (vliegen) etc. Dus het was allemaal echt heel pittig. Heb me echt in alle bochten moeten wringen om alles voor elkaar te krijgen ook met zo'n dikke buik in het buitenland. Toen in februari begon mijn verlof. Ze wilde nog een gesprek met mij in mijn verlof zelfs. Ik dacht dat het ging om bepaalde overdrachten enzo, maar wat blijkt, ze wilden mijn contract niet verlengen.
    Een klein voordeel, ik had 'zwangerschapsverlof' van februari tot oktober!

Maar goed ik ben toen in februari 2012 gaan werken bij een ander bedrijf. En eind januari zou ik te horen krijgen of mijn jaarcontract verlengd zou worden en toen kreeg ik precies daarvoor een miskraam. Heb ze uiteindelijke wel geïnformeerd en ze hadden hier zeer zeker begrip voor. Ze wisten mijn twijfel rondom de zwangerschap maar hij vertelde ook dat als ze iemand van mijn leeftijd aannemen met al een kindje, dat ze er rekening mee houden dat er nog een komt. Contract is dus verlengd.

Nu kreeg ik een ontzettend leuk aanbod van een nieuw bedrijf. Een oude baas van mij werkt daar ook en had mij aangedragen. En omdat daar meer mogelijkheden waren op het gebied van meer tijd voor mijn gezin heb ik daarvoor gekozen. Nu begint dat in september 2013, ik heb er tijdens de gesprekken zeker op benadrukt dat ik wel op korte termijn nog een keer een kindje zou willen. Dat vonden ze zeker geen probleem en het was een van mijn voorwaarden. Alleen nu krijg ik het contract in deze dagen toegestuurd om te tekenen en ik moet vertellen dat ik zwanger ben (ben er 28 juli 2013 achter gekomen) en dat was wel iets vroeger dan gepland (zal je zeggen dat we in de laatste cyclus maar 1 keer sex gehad hebben). Het enige wat mijn nieuwe baas vroeg, is of ik het zo snel als mogelijk is wilde vertellen als ik zwanger was.

Ik weet natuurlijk niet of alles goed blijft gaan... Maar het lijkt wel een herhaalde zwangerschap (met mijn eerste zwangerschap was ik ook eind maart uitgerekend)...dit keer krijg ik trouwens wel meteen een vast contract..

Wat zouden jullie doen?

2. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    Ik zou wachten tot de termijnecho rond de 3 maanden. Ik was ook net aangenomen en 2 dagen later positieve test. Ik heb gewacht tot de termijnecho en het daarna op mijn werk verteld. Mijn baas en collega's waren gelukkig heel positief!

Je hebt ze al verteld over jullie kinderwens (terwijl je dat niet verplicht bent), dus ze weten dat het eraan zit te komen. Ik zou alleen nog geen 'slapende honden' wakker gaan maken zo vroeg in de zwangerschap.

Succes met de keuze en een hele fijne zwangerschap gewenst!

3. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Zelf zou ik het na de eerste echo vertellen, vooral omdat hij vroeg of je het snel wilt vertellen.
    Gefeliciteerd!

4. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    ten eerste gefeliciteerd. Hij vraagt het zo snel
    mogelijk te vertellen maar vind zeker niet dat hij kan/mag verwachten dat je dat doet voor de echo dus vind dat je echt wel mag wachten tot die is geweest.
    Succes

5. mama ien

mama ien Lid

29 jul 2013
    25
    1
    0
    Zwijndrecht
    Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik inderdaad gewoon het contract teken en later pas een keer vertel van de zwangerschap. Het liefste vertel ik het pas bij 12 weken. Dus wacht eerst even de eerste echo's af. Als ik jullie berichten zo lees kan ik dat wel maken.

Toch wel prettig als je hier zo je ervaringen kunt delen! Voel me al meteen een stuk lichter haha.

6. Ballie

Ballie Niet meer actief

Je bent eerlijk geweest in wat je graag wilt en dat het nu meteen al is ach, dat kan niemand plannen. Je wilt natuurlijk een goede indruk maken dus zo snel zeggen dat je al weer uit de rouleren gaat is niet zo prettig maar ze hebben al gezegd dat ze er begrip voor hadden.

Als ze zo begrijpend zijn is het wel prettig als je het ze ook op tijd verteld als ze daarom vragen, maar ook ik zou wachten tot de eerste goede echo.

Heel veel plezier met je nieuwe baan en natuurlijk gefeliciteerd met je kindje!

7. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Ach, ik heb met mijn baan gewacht tot 20 weken (wat een hoodie al niet kan doen :p). Precies na mijn 20 weken echo kreeg ik en half jaar verlenging..... En daarna heb ik het mijn werkgever verteld (oeps.... was niet wat hij verwacht had)

8. mama ien

mama ien Lid

29 jul 2013
    25
    1
    0
    Zwijndrecht
    Ja dat kan natuurlijk ook, maar voel me wel prettiger als ik dan ook niet te lang wacht. Maar wil wel graag eerst alles op een rijtje hebben. Misschien is het een mooi moment tussen de 10 weken echo, als alles goed is uiteraard en de 12 weken. Zal het wel aan jullie vertellen als ik het gezegd heb...:D

meikelynn vindt dit leuk.
  9. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.751
    646
    113
    Gelderland
    Ik was ook zwanger toen ik net nieuw werk had. Bij onze eerste duurde het ruim een half jaar voor ik zwanger was en je raad het al, bij de tweede in één ronde raak. Ik heb bewust gewacht tot vertellen met 13 weken pas (was van 11-13 weken op vakantie en daarna moest ik het echt meteen vertellen, kreeg echt een buikje al). Ik heb zo lang gewacht om mijn leidinggevende te laten zien: 'ik ben zwanger, maar daar heb je de afgelopen 13 weken ook geen last van gehad, ondanks misselijkheid en hormonen, vermoeidheid etc. Hij reageerde heel enthousiast... en ik heb zelfs een vast contract gekregen terwijl ik nu verlof heb. Het kan dus wel gewoon, alleen denk ik dat het wel gewoon afhangt van je inzet... bij elke keer dat je denkt: aiii misselijk of moe ziekmelden, dan denk ik niet dat ik een vast contract had gekregen. Ondanks dat ze je niet mogen ontslaan door zwangerschap (maar dan hadden ze het vast op bezuinigingen gegooid).

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou minstens wachten met vertellen tot je een week of 8 à 12 ver bent. Ze weten dat ze een vrouw aannemen met een kinderwens.

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk blijft deze baby lekker plakken. Ik zou inderdaad wachten met vertellen tot je wat meer zekerheid hebt, dus met een maand of 3. Dat geeft je baas nog tijd genoeg om dingen te regelen.

12. mama ien

mama ien Lid

29 jul 2013
    25
    1
    0
    Zwijndrecht
    Ja na 12 weken is misschien nog wel het beste! Ik moet zeggen, nu ik iets meer 'gewend' ben dat ik in verwachting ben, het minder stressig is dat ik het straks moet vertellen.

13. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd!

Mocht mn man ooit nog eens zorgen maken als ik op zoek wil naar een nieuwe baan terwijl ik zwanger ben, dan laat ik hem jou verhaal even lezen, haha! Volgens mij roept koppelt jou lijf solliciteren automatisch aan zwangerschap :p

maar zonder gekheid, ik zou ook wachten tot de eerste echo.

Deel Deze Pagina