Na tekenen vaststellingsovereenkomst zwanger en ziek tgv zwanger

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Happydepeppy2017, Jun 12, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happydepeppy2017

Happydepeppy2017 Niet meer actief

Hallo,

Begin april heb ik een vaststellingsovereenkomst getekend bij mijn werkgever en ben ik tot 1 juli vrijgesteld van werk. Per 1 juli aanstaande eindigt mijn dienstverband officieel. Nu ben ik in mei zwanger geraakt en daar sinds een week erg ziek van. Aangezien ik bij mijn vorige zwangerschap 9 maanden lang doodziek geweest ben en dat nu ook weer verwacht, ben ik benieuwd wat ik moet doen. Ook aangezien 1 juli snel dichterbij komt. Op dit moment ziekmelden heeft niet veel zin denk ik, maar wat als ik op 1 juli nog steeds niks kan en zo ziek ben?

Ik lees graag jullie reactie.

Hartelijke groet

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

3. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

#3 UWV, Jun 12, 2017
    Last edited: Jun 23, 2017
    Hoi Happydepeppy2017,

Wat naar dat jij je zo ziek voelt vanwege je zwangerschap.

Je vraagt je nu af wat je moet doen als je ziek uit dienst gaat

Op het moment dat je wegens ziekte niet in staat bent om te werken, is het belangrijk om dit door te geven aan je werkgever. Geef door dat je ziek bent vanwege je zwangerschap. De werkgever kan dan een Ziektewet-uitkering voor je aanvragen. Klik hier voor meer informatie over ziek door zwangerschap.
    Doe dit dus ook nu je vrijgesteld bent van werk.

Nadat je dienstverband eindigt, meldt je werkgever je ziek uit dienst bij UWV. UWV neemt dan de betaling van de Ziektewet over. Klik hier voor informatie over ziek uit dienst gaan.

Ik hoop dat jouw zwangerschap verder voorspoedig verloopt.

Met vriendelijke groet,

Jantina
    UWV Webcareteam

Share This Page