zwangerschapsuitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Lynn85, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn85

Lynn85 Actief lid

28 feb 2008
    270
    3
    18
    Hallo,

Ik heb deze week vakantiedagen opgenomen en vanaf volgende week gaat officieel mn verlof in. Ik weet nog bij mn vorige zwangerschap dat ik ergens in mei een brief kreeg van het UWV over mn zwangerschapsuitkering etc. en ik was toen begin juli uitgerekend. Nu ben ik dus half maart uitgerekend, maar heb nog steeds niks van het UWV gehoord. Hoelang van tevoren krijg je hier ongeveer bericht over? Vind het wel fijn om te weten dat alles goed geregeld is. Volgens mn werkgever moet dat zo zijn, maar je weet maar nooit.

Groet, Lynn

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Lynn,

Je krijgt binnen 4 weken na de ingangsdatum van je zwangerschapsverlof bericht van UWV.
    De hoogte van de Zwangerschapsuitkering wordt namelijk berekend over het loon dat je gemiddeld per dag verdiende in de periode van 4 weken of 1 maand vlak voor je verlof.
    UWV kan deze berekening pas uitvoeren als deze loongegevens bekend zijn.

Als je wilt weten of de aanvraag voor de Zwangerschapsuitkering is ontvangen en in behandeling genomen, kun je contact opnemen met UWV-telefoon, 0900-9294.

Actuele informatie over zwangerschapsverlof vind je op deze pagina.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina