Hallo, Ik heb even een vraag. Ik ben tijdens mijn verlof ontslagen om bedrijfseconomische redenen.... heel fijn. Nu is het zo dat ik nog tot eind oktober in dienst ben en noig ff het vieze werk daar kan gaan opknappen. Ik werk in principe 36 uur, maar wil tot en met oktober ouderschapsverlof op gaan nemen omdat ik het echt niet meer trek om daar fulltime te gaan zitten. Nu zegt mijn baas dat dit mijn uitkering niet in de weg staat, maar ik twijfel hier aan... hij is allang blij als hij mij die laatste maanden minder hoeft te gaan betalen. Wat betekent het als ik 1 a 1 1/2 dag in de week ouderschapsverlof opneem voor mijn uitkering? En wat betekent het als ik bij wijze de hele drie maanden op zou nemen? Krijg ik dan helemaal geen salaris of een bepaald percentage? Groetjes Lillibit
Beste Lillibit, Je wilt direct na je Zwangerschaps- en bevallingsverlof minder gaan werken in verband met ouderschapsverlof. Dit heeft geen nadelige gevolgen voor je WW-uitkering. De uren die je opneemt voor het ouderschapsverlof tellen voor de WW namelijk gewoon mee als gewerkte uren. De vraag of je tijdens je ouderschapsverlof minder gaat verdienen, kan ik niet beantwoorden. Het ouderschapsverlof is een overeenkomst tussen jou en je werkgever. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare