hallo ik had nog een vraag over zwangerschapsverlof uitkering. Nu heb ik een brief gekregen dat er vanaf 11 juni gekeken word naar het bedrag wat ik ga ontvangen als zwangerschapsverlof. Maar ik krijg mijn loon van de laatste 3 weken pas op 28 juni hoe gaan jullie dat dan berekenen???
Beste 88daantje, Ik begrijp dat je wilt weten hoe UWV de hoogte van je zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) berekent. UWV neemt vanaf je eerste verlofdag je WAZO-aanvraag in behandeling. Ik ga er vanuit dat je vanaf 11 juni met verlof gaat. Binnen 4 weken (in jouw geval dus vóór 9 juli) ontvang je een brief met de beslissing. Deze periode heeft UWV vaak nodig, omdat UWV nog wacht op de laatste uitbetaling van je salaris. Je werkgever doet hiervan loonaangifte. Kan UWV niet op tijd een beslissing nemen over je aanvraag, dan word je teruggebeld met uitleg waarom je nog niets ontvangen hebt. Ook ontvang je een brief waarin vermeldt staat dat UWV iets meer tijd nodig heeft om je aanvraag te beoordelen (vaak omdat de benodigde gegevens (nog) niet voorhanden zijn). UWV zal je dan op basis van een voorlopig toegekende dagloon uitbetalen. Actuele informatie over de beslissing op de aanvraag van je zwangerschapsuitkering vind je hier. Ik wens je alvast een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare