Ben nu bijna 7 weken, en met een baan in de horeca, valt het werk nu al best zwaar. Ik heb een collega op de hoogte gebracht , en wil het donderdag na me echo dan ben ik 8.3 vertellen aan de manager. Nu de laten uren en het tillen van dozen en het intensief aansturen van het team, sta ik bij me zelf stil of ik zo door kan gaan. En of de stress die mee komt niet schadelijk is voor me zwangerschap. ik werk gemiddeld 40u en mij vraag is hoe gaan jullie hier mee om?
Als je het lichamelijk vol kan houden zou ik mezelf niet prefentief afremmen. Hou bij tillen in de gaten tot hoe zwaar je mag tillen maar voor de rest is het geen probleem hoor. Toen ik in verwachting was van mijn derde kon mijn tweede nog niet lopen en liep ik ook steeds met zo'n 10 kilo rond te zeulen
Ik heb ook lichamelijk best zwaar werk, en tot deze week had ik vrijwel nergens last van. Sinds deze week merk ik het meteen als ik te zwaar/teveel til of teveel hooi op mijn vork neem. Ik moet dus flink gas terug nemen en ga dat dinsdag bespreken met mijn chef. Maar zolang je lichaam het toelaat en je je houd aan de richtlijnen voor wat je mag tillen, dan is er volgens mij niks aan de hand
Ik werk ook in de horeca. Het is me tot nu toe best goed af gegaan. Uiteraard nemen collega's het kratten tillen etc uit handen. Ik heb wel wat lage rug klachten en begin ook steeds meer last van m'n voeten te krijgen. Op aanraden van fysio en in overleg met m'n werkgever, ga ik over 2 wkn één dag minder werken (van 5 naar 4 dgn). Ook al wilde ik hier eerst niks van weten, ik zie nu wel in dat het beter is voor m'n zwangerschap. M'n werkgever staat daar volledig achter en wil liever dat ik op een normale manier tot het verlof door kan werken dan dat ik eerder helemaal moet stoppen...
Thnxx lady's voor jullie advies, ik zal inderdaad wat meer uithanden moeten gaan geven en in een later stadium bijvoorbeeld 1 dagje minder werken.