Zwangerschapsuitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door M0MMY1987, 15 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M0MMY1987

M0MMY1987 Actief lid

25 okt 2009
    280
    0
    0
    Geachte UWV,

Ik ontvang sinds 6 september een zwangerschapsuitkering via jullie, dit vanwege beëindiging contract toen mijn verlof inging. Hier is het één en ander in mis gegaan, omdat mijn werkgever verkeerde perioden via de belasting heeft doorgegeven, waardoor ik nog niet krijg waar ik recht op heb. Dit is overigens nu wel in behandeling middels een advocaat.

Echter nu had ik het besluit ontvangen van jullie op het bezwaar wat mijn advocaat heeft gemaakt, hierin zijn ook de gegevens te zien hoe jullie de berekening maken.

Ik werkte in de maanden juni (beginnend van 23 juni)/juli/augustus/september (tot en met 5 sept). Mij is destijds telefonisch verteld dat de maand juli als laatst volledige maand wordt genomen om een berekening te maken. Het SV-loon, gedeeld door het aantal gewerkte dagen. Het aantal gewerkte dagen staat op de loonstrook, maar in jullie berekening staat 23 dagen, het aantal werkdagen waar de hele maand juli dus uit bestaat.

Is dit correct? Ik heb in juli 19 dagen gewerkt, dan zou het SV-loon toch ook door 19 gedeeld moeten worden? Althans, zo is het destijds telefonisch aan mij uitgelegd.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste MOMMY1987,

Ik begrijp dat je graag wilt weten of het SV-loon wel door het juiste aantal dagen is gedeeld.

Om een berekening te maken nemen mijn collega?s het SV-loon en delen ze dit door het aantal dagloondagen. Ik heb even voor jou nagekeken wat nou precies dagloondagen zijn. Want deze term staat niet gelijk aan je aantal gewerkte dagen.
    De dagloondagen zijn de maandag t/m vrijdag, inclusief alle feestdagen. Het is niet relevant of er op de betreffende dag gewerkt is of niet. Gewerkte dagen in het weekend tellen niet mee als dagloondag.
    Het aantal dagloondagen in de maand juli 2015 is inderdaad 23 en komt dan overeen met de dagen in de berekening.

Ik wens je succes met je bezwaarschrift.

Met vriendelijke groet,

Mariël
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina