Wat doe je tegen een aanhoudende keelpijn, hoofd die muurvast zit, neus verstopt, slijmen a volonte en zakdoeken volsnuiten per seconde? kmag geen neusdruppels nemen, niet inhalatiedampen, geen aspirintje nemen, geen keelontsmetters,.... kmag enkel dafalgan nemen maar in beperkte mate. brrrrr....ben nu al 6 dagen ziek en er is nog niks veranderd aan mn situatie, morgenochtend nog es naar de dokter maar ja,.. Kan iemand mij helpen?ben op dit moment beetje radeloos van al dat gesnotter...
Je mag best neusspray op basis van fysiologisch zout, zelfs die op basis van Xylometazoline mag je enkele dagen achter elkaar. Je mag ook stomen met Vicks hoor of met kamille. Je mag idd geen aspirine, maar wel gewone paracetamol tot 6 stuks per dag. Beter dan Dafalgan die afgeraden wordt tijdens zwangerschap omdat er coffeine in zit! Maar het blijven lapmiddeltjes, als je echt last hebt van het griep- dan wel verkoudheidsvirus is het enige dat je kan doen uitzieken! Beterschap.
Ik had het laatst ook in erge mate, alles was opgezet en mijn stem was weg. Als het heel erg pijn deed of de koorts steeg, nam ik een paracetamol, dat mag. Verder die antaflu-snoepjes, waterijsjes of kamillethee. Verzacht allemaal iets. Ik heb ook neusspray gebruikt.
Bedankt! Zit nu ook aan de ijsjes en muntthee gaat er ook wel in met een beetje citroen en zo...het zal wel beteren...alleen is het gewoon vreselijk dat ik bijna niet kan ademen doordat mn neus zo verstopt zit,dat is echt vervelend. Morgen zal de dokter mij hopelijk tips geven wat mag en wat niet mag, maar allesins bedankt iedereen voor de tips!
je mag echt gewoon otrivin gebruiken hoor. ben er zelf momenteel ook aan! wel zo min mogelijk en maximaal een week. verder stomen met kamillebloesem werkt goed. ik heb een keelsiroop op basis van honing en kruiden, heerlijk. is een engels merk, maar in nederland heb je vast ook wel zoiets.. en veel thee drinken!
Veel thee met honing en verse citroen erin. En verder veel proberen te rusten en slapen. En veel fruit met vitamine c (kiwi,sinaasappels,mandarijnen eten). Kan misschien een beetje helpen.
Bedankt voor jullie tips!Voel me al stukken beter en heb al veel middeltjes uitgeprobeerd! thee is inderdaad wel goed met citroen en honing, verzacht echt de keel!