Gordel om, bang voor botsing --> gordel drukt baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Trotsemama1986, 20 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Hallo dames,

Ik hoop dat jullie de titel begrijpen haha.
    Nu is mijn vraag dus of het gevaarlijk is om een botsing te krijgen nu mijn buik groter wordt.
    Ik ben er namelijk heel erg bang voor, durf bijna mijn gordel niet meer om te doen (doe het natuurlijk wel, maar met dikke tegenzin).

Hoe doen/deden jullie dat?

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Je moet het onderste deel van de gordel goed onder je buik stoppen. Dan kan het geen kwaad als hier kracht op gezet wordt bij bv een botsing, omdat de gordel dan tegen je schaambeen komt en niet tegen de baarmoeder.

Liefs Monique

3. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ok dank je,
    en dat is dus niet schadelijk voor de baby?
    (wat nou als die uitschiet naar boven haha, mijn buik is vrij hoog)

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Geen gordel dragen is nog veel gevaarlijker... de gordel idd laag laten lopen en als je echt op safe wil spelen, er zijn bij autoweken speciale dingen te koop oor zwangere vrouwen dan zit de gordel nog verder onder de buik, tussen je benen dacht ik. Verder zit je kindje goed beschermt in een laag vruchtwater dus zogauw gebeurt er ook weer niks

5. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Nee zonder gordel is zowiezo geen optie.
    Denk dat ik toch eens ga kijken wat zo'n zwangerschapsding kost.
    Ik weet dat het puur angst is.. heb tenslotte nog nooit een botsing meegemaakt, waarom zou dat nu wel gebeuren.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Mijn moeder heeft tijdens haar zwangerschap een heel ernstig autoongeluk gehad. Zij droeg toen wel haar gordel en dat is de redding van ons beiden geweest. De klap was heel heftig, ze had bijvoorbeeld de afdruk van de gordel op haar borsten staan, maar ik had helemaal niks. Had ze geen gordel gedragen, dan was ze waarschijnlijk door het raam gegaan.

Nu wil ik je echt niet laten schrikken hoor, alleen laten zien dat je beter wel een gordel dan niet kunt dragen. Ik kan me je angst wel voorstellen hoor en als het je geruststelt om zo'n speciale gordel te dragen zou ik dat zeker doen, maar je kindje zit gelukkig ook heel goed beschermd in vruchtwater!

7. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ja voor mij was geen gordel zowiezo geen optie..
    Volgens mij is het ook verboden om het onderste gedeelte achter je te dragen

Daarom zocht ik naar tips.. Hoe je het dan het beste kan doen.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Tja, ik denk dat er niks anders opzit dan hem gewoon omdoen of zo'n speciale zwangerschapsgordel te kopen.

9. jackisis

jackisis Bekend lid

20 jun 2008
    526
    0
    0
    ik doe m de laatste weken zo om dat ik op het onderste gedeelte zit, hij houdt ze zo wel tegen om mijn schouder, maar vindt t doodeng als dat onsterste gedeelte over mijn onderbuik striemt bij een ongeluk.. je voelt zo goed het ruggetje zitten namelijk... iegggg

10. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Zo werkt een gordel niet optimaal, je kunt er zelfs onderdoor schieten. De veiligste manier voor jou en je kindje is de gordol om doen zoals je ook doet als je niet zwanger bent.

Het onderste gedeelte draag je over je heupen, dus zo veel mogelijk onder je buik. Als je het goed wil doen, dan doe je de gordel om, leid je het heup gedeelte goed over je heupen onder je buik door en trek je hem even aan zodat ie goed aan sluit. Op die manier hebben jij en je kindje de beste bescherming.

Gordelgeleiders kunnen de werking van de gordel negatief beïnvloeden, die zou ik dus niet kopen/ gebruiken.

11. Ik zat pas naar een programma te kijken..
    En daar kwam ook de vraag van een vrouw of het wel veilig is om een gordel te dragen tijdens de zwangerschap!
    En die man (van verkeer en veiligheid) die zei dat het absoluut veilig is, zolang je de gordel maar draagt zoals het bedoeld is, en je hem goed onder je buik doet zeg maar!

Deel Deze Pagina