Ik ben nu 36 weken zwanger en woensdag ben ik op controle geweest (in het ziekenhuis). Ik had hoofdpijn en mijn bloeddruk bleek te hoog te zijn. Aan de ctg gelegen en alles laten testen. Geen eiwitten in mijn urine, wel een licht verhoogde leverfunctie en hb was verhoogd in vergelijking met een paar weken daarvoor. Bloeddruk daalde wel, maar pols bleef hoog. Moest aan de medicatie en vrijdag terug komen. Vrijdag hetzelfde riedeltje gehad. Bloeddruk was nu 140/90, hb en leverwaarden waren nog hetzelfde en geen eiwitten. Kindje maakte het goed en had genoeg vruchtwater. Ik mocht dus met een gerust hart naar huis, maar moest wel bij verergering bellen en ga woensdag weer op controle. Nu werd ik vanochtend wakker met behoorlijk pijnlijke schouderbladen. Aan alle twee de kanten en is een beetje een zurende pijn. Nu zou het goed kunnen dat ik niet goed gelegen heb, maar aan de andere kant heb ik ook een keer gelezen dat dit een teken van zwangerschapsvergifteging kan zijn. Ik maak me niet echt ernstige zorgen, zeker niet omdat de rest van de klachten niet verergerd. Maar helemaal lekker zit het me niet. Vandaar dat ik toch hier even post. Kan deze pijn kwaad en kan het uberhaupt iets te maken hebben met zwangerschapsvergifteging? Ik heb trouwens geen pijn in mijn middenrif. Alvast bedankt!
Hallo Babeloe. Het kan inderdaad komen door verkeerd gelegen te hebben. Maar omdat we dit niet zeker weten, zou ik even contact opnemen met je verloskundige, zodat ze evt. je bloeddruk enzo kan controleren. Want het kan ook komen door een stijgende bloeddruk. Groetjes Ineke.