zwangerschapsvergiftiging vier dagen na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kruimel1, 1 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kruimel1

Kruimel1 Actief lid

3 dec 2011
    203
    0
    16
    Hoi allen,

Op 8 oktober ben ik bevallen van een gezonde dochter. Binnen vijf uur was ze er (na inleiding i.v.m. overtijd lopen) 16 dagen na de uitgerekende datum.
    Eerst heb ik meer dan 2 liter bloed verloren nadien.
    Vier dagen later heb ik een zgn postpartum eclampsie gehad :(

Is hier nog iemand mee bekend?
    Het komt zelden voor en meestal binnen 1 á 2 dagen na de bevalling.
    De meeste info op Internet is in het Engels.

Thx

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik heb een lichte zwangerschapsvergiftiging net vóór of tijdens de bevalling opgelopen. Ik weet niet of dat hetzelfde is wat jij hebt gehad?
    Heb je er nog veel last van?

3. Kruimel1

Kruimel1 Actief lid

3 dec 2011
    203
    0
    16
    Hoi Jusi,
    Dank voor je reactie.
    Ik weet niet of jouw bloeddruk gedurende de hele zwangerschap ook laag was?
    En hoe verliep je 'aanval'? Kwam die ook plotseling op?

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nee ik had geen lage bloeddruk, hij is de hele zwangerschap normaal geweest.
    Maar wat jij hebt gehad is toch wel iets heel anders hoor ik wel.
    Ik heb namelijk geen aanval gehad. Tijdens de bevalling was mijn bloeddruk te hoog, en daarna dan, maar verder heb ik geen klachten gehad.

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Had pre eclampsie, de dagen na de bevalling zakte de onderdruk naar 85. Zelfs tijdens de ingeleide bevalling was hij niet echt hoog meer( de dagen ervoor onderduk boven 105.
    Zondags bevallen en de zaterdag erna een onderduk van 110 thuis, week daarna ook nog 110...
    Drie a vier weken na bevalling was hij weer normaal....

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    had pre-eclampsie voor de bevalling.. na de bevalling zakte de onderdruk als een bezetene naar 65.. en een paar uur later ging ie naar 95.. moest paar dagen blijven en toen kwam ik thuis.. volgende ochtend werd ik wakker, echt hondsberoerd.. mijn man heeft de ambulance gebeld, had een bloeddruk van.. jaja 120-205.. heb een dag op de hartbewaking gelegen en medicijnen van de cardioloog gehad... zit daar nog steeds aan en denk niet dat ik er ooit meer af kom.

ik heb trouwens factor v leiden en mijn gyn vermoedt dat dat bij mij de boosdoener is..

herstel heeft lang geduurd... vermoeidheid, duizelig, waardeloze concentratie, gevoel van onrust.. was echt wel ruim een jaar verder toen het iets beter ging..

7. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Herstel gaat wel eventjes duren, hou daar maar rekening mee.

Hier ging het plotseling mis tijdens de bevalling, bloeddruk ineens 230/155, had dan ook insulten. Tijdens de keizersnee, ruim 10 uur later, ging het weer mis en is mijn man de OK uit gestuurd.

Geen ervaring dus met 4 dagen na de tijd, maar lijkt me ook een heftige toestand.

Herstel heeft zo'n 1,5 jaar geduurd, durf nu wel weer te zeggen dat ik er een beetje ben.

Vooral het stukje concentratie en geheugen was een groot probleem. Gesprekken over koetjes en kalfjes waren prima, maar meer dan dat moest het ook niet worden want dat wist ik 3 uur later niet meer te onthouden. Hou daar gewoon rekening mee en vertel het mensen ook gewoon. Ze hebben daar begrip voor (mijn ervaring).

Heel veel sterkte toegewenst en ik hoop dat je goed mag opknappen!

8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik ben ook een uitzonderlijk geval.

Ik heb pre eclampsie gehad met als complicatie HELLP tijdens en na de KS. Bloeddruk van 230/185 even uit mijn hoofd, heeft een week geduurd voordat de druk daalde met hele zware medicatie naar 150/110. Uiteindelijk mocht ik na 14 dagen naar huis met met dagelijkse thuiscontrole van de bloeddruk en 2x per week bloedcontroles bij de huisarts.

Nu 21 maanden later is eindelijk mijn bloeddruk enigszins stabiel zelfde dosis medicatie alleen de sterkte ervan is gehalveerd. Wel heb ik de andere kwaaltjes nog steeds. Kan nog steeds niet zeggen dat ik me de oude voel.

9. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ik heb ook HELLP gehad na mijn thuisbevalling. Van het een op andere moment doodziek

Deel Deze Pagina