Teveel ijzer?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MamaMiaatje, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Kun je ook een teveel aan ijzer innemen tijdens de zwangerschap? Ik slik zwangerschapsvitaminen incl. ijzer en drink per dag 1 eetlepel Roosvicee ferro door m'n vruchtensapje, maar nu ben ik sinds kort ook verknocht aan appelstroop op m'n boterham, ongeveer 1 á 2 boterhammen per dag. Is dit teveel van het goede? Anders stop ik direct met de appelstroop.

2. Alita

Alita Niet meer actief

waarom slik je ook ijzer naast je vitamines?
    Naar mijn idee als jij genoeg fruit en groente eet heb je helemaal geen extra vitamines nodig....

3. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ik slik niet apart ijzer naast mijn vitamines hoor. De ijzer zit in diezelfde tablet als de vitamines. Is alles in 1 speciaal voor zwangeren. Ik kom niet altijd aan voldoende groente en fruit op een dag en zeker niet altijd aan groente, dus die tablet is een aanvulling daarop. Maar goed, ik drink ook nog Roosvicee ferro en dat maakt verder niet uit, maar aangezien ik sinds kort ook nog appelstroop eet, vroeg ik het me af.
    Nou, misschien moet ik dan per dag maar kiezen uit Roosvicee Ferro of appelstroop?
    Ik weet ook niet of het kwaad kan een eventueel teveel aan ijzer?

4. Alita

Alita Niet meer actief

ik weet het niet....denk dat het gewoon kan hoor!!!

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

pfffff waar je aan denkt? zou het niet weten hoor. waarom drink je die roosvicee ferroo dan?

6. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Volgens mij moet je wel heel veel innemen om teveel ijzer binnen te krijgen. Wel zou ik het even voor de zekerheid navragen bij je gyn. of verloskundige. En eventueel iinderdaad stoppen met de fero. Is een beteje dubbelop als je geen ijzer tekort hebt. dan zou ik als je het lekker vind wel de appelstroop blijven eten is heel gezond en de vitamines slikken, maar Fero laten staan.

7. Alita

Alita Niet meer actief

je kunt het ook te goed willen doen he meid....

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je kunt wel teveel krijgen, maar of jou inname dat nou is weet ik niet, misschien de ene dag roosvicee en de andere appelstroop?

Van teveel ijzer kun je ook opstopping krijgen dacht ik. In ieder geval van die staalpillen..

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

dat er in stroop ijzer zit is volgens mij al niet meer. Vroeger werd dat in ijzerenketels bereid en zover ik het weet gebeurd dat niet meer.
    (hebben we op onze opleding geleerd maar durf het niet met 100% zekerheid te zeggen)

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
  11. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Dankjewel voor de link van het voedingscentrum. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb! Daar heb ik echt wat aan gehad, goede info!

Deel Deze Pagina