Ik ben eergisteren op een feestje geweest waar echt veel gerookt werd. Ik vond het zo gezellig en wilde niet weggaan en dacht op t moment dat het wel mee zou vallen met schadelijkheid omdat ik zelf niet heb gerookt, en tja, je kunt ook niet alle slechte dingen altijd maar vermijden.... Maar goed, ben zelf direct gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. En dat ik nu in de rook heb gezeten vind ik toch eigenlijk wel heel erg. Ben nu 11 weken zwanger en ben bang dat die rook het vruchtje heeft beschadigd........ Weet iemand hier meer over? Bijvoorbeeld al een keer hierover gesproken met een VK?
Denk dat dat wel meevalt hoor... In ieder geval niet druk om maken, want je kan er nu toch niets meer aan veranderen. Geniet van je zwangerschap.
Ik zou er geen gewoonte van maken om dit elke week te doen. Maar ik zou me om één avondje niet te druk maken hoor.
1 avondje is echt geen ramp hoor. Gewoon opletten de volgende keer. Beetje proberen te vermijden. Maar nu lekker genieten van de zwangerschap.
Een paar keer tijdens je zwangerschap in de rook zitten zorgt er echt niet voor dat er gelijk iets met de kleine gebeurt hoor. Daar is echt meer voor nodig. Maak je geen zorgen en geniet van je zwangerschap.
heb dit laatst ook gehad op een avondje met vrienden toen ik pas net wist dat ik zwanger was, wilde het op dat moment nog aan niemand vertellen.. baalde er wel van maar ben zo ver mogelijk uit de buurt van de rook gebleven en daarna even die situaties verder vermeden 1 avond is vast niet erg maar zou er in het vervolg idd mee oppassen, meeroken is helaas ook niet goed voor jou of je kindje
iedereen bedankt voor jullie reacties! Had vandaag de eerste afspraak bij de verloskundige, en inderdaad, niets aan de hand. Ik heb het hartje heel duidelijk horen kloppen!!
Mooi dat alles goed was bij de VK. Ik kom ook elke week ergens bij iemand thuis die rookt als een ketter. En daar baal ik ook als een stekker van, want ik leef zelf juist heel gezond en dan kom ik al zwanger in zo'n foute omgeving eigenlijk.... Maarja het is het huis van de bewoner en kan hem helaas niet verbieden om in zijn eigen huis te roken. Dus ik snap het dat je je er rot over voelt. Ik denk dat die ene keer niet uitmaakt, en ook die ene keer in de week dat ik bij die persoon kom, niet. Maar ik denk niet dat je dagelijks of een paar keer per week in de rook moet zitten, omdat het dan denk ik wel schadelijk word voor de baby.
Niet te druk om maken. Want dan zou je in weze ook niet in je eigen omgeving naar buiten mogen omdat daar ook schadelijke rook is van auto's ed... gewoon lekker gaan genieten van de zwangerschap
He waardevol, kom je voor je werk bij die persoon thuis? Want inderdaad, je kunt iemand in zijn eigen huis niet verbieden te roken, je kunt wel zeggen dat als hij rookt de consequentie is dat jij niet meer komt. In het geval van werk is zijn huis namelijk jouw werkplek en die moet rookvrij zijn! Ik heb dit ook op mijn werk meegemaakt in het verleden, met zwangere collega's. Onze manager was hierin ook heel strict. Roken betekent dat een werknemer kan beslissen niet meer bij de client binnen te komen. Het zal inderdaad wel geen kwaad kunnen, die ene keer in de week. Maar als jij het vervelend vindt, vind ik dat je je eigen grens mag trekken! Dat wilde ik even kwijt. Het kan mij erg frustreren wanneer ik door andere over mijn eigen grenzen heen ga op het werk, vandaar
Pennelope, ja ik maak schoon bij die persoon. Ik hoef nog maar een keer of 3 en dan ga ik met verlof. Dus die 3 keer kan ook nog wel erbij. Maar ik kom helemaal stinkend van de rook thuis etc... Leuk is het niet. Ik had eigenlijk gehoopt dat hij zelf zou zeggen met de zwangerschap om niet meer te roken. Maar hij blijft het doen en ook visite die over de vloer komt steekt gerust een sigaret op. Niemand die er bij nadenkt dat ik zwanger ben en dat het helemaal niet goed is voor mijn kindje. Ik zou er niet snel voor kiezen om dan maar weg te gaan, omdat ik het verder heel goed met deze man kan vinden. Het is een hele aardige vent, alleen het roken is een minpuntje.
Meis 1 keer kan geen kwaad! maak er geen gewoonte van , want niet rokers krijgen meer binnen hoor , heb ik ooit gehoort. Mijn zusje is zwanger , als ze hier komt als we dat weten , gaat hier een poosje de ramen open . En hebben we zin aan een sigaret gaan we naar buiten!! Mijn ouders doen het zelfde !!
Ik zou me idd niet al te bezorgd maken over 1 avondje in de rook hoor! Wij hebben het geluk dat eigenlijk niemand in onze nabije vriendenkring rookt, ook familie eigenlijk niet en we zitten dus ook nooit echt in de rook. Behalve één goede vriendin van me die ik dus ook al een beetje probeer te ontwijken , ik kan haar moeilijk vertellen dat als ik bij haar thuis ben ze niet mag roken, maar naast dat ik het gewoon liever niet heb word ik ook nog eens heel erg misselijk van rook... Ik heb totaal geen last gehad van misselijkheid tijdens mijn zwangerschap en ook niet overgegeven, maar als ik ergens sigarettenrook ruik kan ik wel over m'n nek gaan!
Bij mijn schoonouders wordt ook gerookt, soms ook wel door meerdere tegelijk. Ik irriteer me er altijd mateloos aan zeker omdat als we daar zijn ook de hele dag blijven (tis stukkie uit de buurt) we zijn daar ongeveer 1x in de 2 weken. ik hoop ook dat dit niet teveel schade is voor de kleine, ik rook niet nooit gedaan ook! daarom vind ik dit juist zo vervelend.
Dankje waardevol ik zou het ook doen als jij of wie ook zwanger is. Is niet meer dan normaal daar rekening mee te houden. Marjannekke@ houden ze geen rekening met jou en de kleine? Ze zijn het niet verplicht maar het is wel de gezondheid van jou!!