Bruinverlies, maak me erg zorgen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sann, 29 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Sinds vanmorgen een uur of 11 heb ik wat licht bruin verlies. Tenminste verlies. het komt er niet uit. De allereerste keer dat ik het zag zat er een heel vaag stipje op het papier bij het afvegen. Ik schrok en prikte dus even een klein stukje met het papier naar binnen. Toen zag ik wat bruin-roze slijm op het papier. Dat houdt dus nu al de hele dag aan. Bij het afvegen blijft het schoon en ook het verbandje blijft schoon, maar als ik naar binnen prik zit er een beetje troep aan. Ik heb ook buikpijn, maar dat komt volgens mij meer van mn darmen en van de stress. Kreeg er namelijk meer last van zodra ik dat bruin ontdekte. Ik wordal de hele dag gek van de angst om het te verliezen. Iemand ervaring hiermee en dat het toch goed ging?
    Ik heb 3 jaar geleden een miskraam gehad na 8 weken ongeveer en ben op mn dood dat het weer mis gaat.

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Lieve meid, wanneer je banner klopt, ben je nog zo pril zwanger dat het van alles kan zijn...
    tuurlijk kan het fout gaan, echter zolang je geen krampen hebt en het geen helder bloed is hoef je je geen zorgen te maken...Het kan namelijk heel goed oud bloed zijn of een innesteling...

Mocht je het niet vertrouwen bel een VK praktijk, en leg het voor...Wellicht kun je ook nav je eerdere miskraam eerder langskomen voor een echo..

succes!

3. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ja, het is nog heel pril. Ik heb gisteren al getest omdat ik het bijna wist dat het raak was. voelde van alles, was misselijk enz enz. Ik kan denk ik niks anders doen als afwachten en hopen dat het goed gaat.

4. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zolang het donker bloed is, is het oud bloed en kan het geen kwaad, dit kan bijv. dan je innesteling zijn. Het kan ook zijn dat je door je prikken een klein beschadegingetje daar hebt geraakt. Het enige wat je kunt doen is afwachten, hoe vervelend dan ook. Je zwangerschap is in een heel pril stadium en er moet zo veel gebeuren! En dus ook veel risico's. Probeer je er niet te druk over te maken, zolang het niet gaat vloeien en lichter wordt kan het geen kwaad.

5. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ja,ik lees ook dat het van alles kan betekenen op internet. Ga ook zeker ophouden met kijken nu. Alleen gewoon bij afvegen in de gaten houden.
    Wordt er wel gek van. Het is ook een beetje teveel vandaag allemaal. Had vandaag ook mijn laatste werkdag. Mijn afdeling gaat weg door reorganisatie. Was dus sowieso al een moeilijke nare dag en werd er door dit niet beter op.

6. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Inderdaad op zo'n dag ga je overal wat achter zoeken. Probeer te genieten van je positieve test. Dat is iig goed nieuws, en zolang het donker is probeer je er geen zorgen over te maken. Lekker filmpie pakken of in bad of wat dan ook en het lekker op je laten inwerken dat je een pos. test hebt gehad... Fijne avond

7. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    @Sann

ik heb ook bruin verlies gehad zoals jij omschrijft. ik maakte mezelf ook helemaal gek en dacht echt dat het mis zou gaan. ik heb dit een paar dagen gehad en toen de vk gebeld die vertelde me dat ik me nu geen zorgen moest maken en dat het bij heel veel vrouwen voorkomt en dat het heel goed een diepere innesteling kan wezen. ze zag geen reden om me eerder op afspraak te laten komen dan met 9 weken zwangerschap. probeer je dus te ontspannen en bel anders zelf de vk op om je gerust te stellen!

8. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Dankjewel. ben er alweer iets geruster op. Ik zie momenteel helemaal niks meer, ook helemaal geen buikpijn ofzo dus lijkt goed te gaan.
    Bij de miskraam was het ook gelijk echt rood bloed.

9. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Het is na mn stoelgang wat meer geworden. Eng

10. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik had dat ook hoor en tijdens je stoelgang zet je meer kacht dus probeer je geen zorgen te maken. weet dat het makkelijk gezegd is dan gedaan :oops: ik ga voor je duimen dat het over gaat en dat je verder mag genieten van het wordertje in jou !

11. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Sinds de laatste keer dat ik melde dat het wat meer was geen bruin meer gezien. Nu ook niks. Ben weer voorzichtig optimistisch.

12. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Goed zo! positief blijven hoor !

13. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik heb het al 3 dagen, alleen bij het afvegen. soms niet maar dan zit er binnenin wel, 1x had ik zelf rood bloed klein beetje. Bij mij is het meer na stoelgang (je weet wel) en inspanning. Heb een echo gehad met de 5 weken en 2 dagen die ik ben en daar was alles op zich goed.

ik ken het, je gaat steeds naar het toilet om te kijken

14. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Meid, bij twijfel gewoon de huisarts inschakelen hoor, daar zijn ze voor !

15. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hallo dames,

Bah ik heb het ook sinds vanmorgen bruin slijmerig achtige afscheiding, ik maak me zo zo zo'n zorgen! (Heb ook een soort steekjes in mijn buik) Ik heb het zelfs een beetje in mijn inlegkruisje! :cry: :cry:
    Ik heb al eerder een miskraam gehad... één keer was genoeg als je het aan mij vraagt!

16. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    bij mij is er vandaag juist niks te zien.

de VK en gyn zeiden tegen mij dat je je pas zorgen moet maken als het helderrood is en meer dan bij en normale menstruatiedag.

makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het, ik stress ook nog steeds de hele dag

17. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    was een heftig dagje vandaag. Toen ik net op mijn werk aan kwam en even naar het toilet ging ineens een heleboel rood-vbruin op het papier. Schrok me dood. Daarna werd het wel minder, maar het blijft meer dan gisteren. Telkens bij het afvegen is het bruin-rood maar mn verband blijft nagenoeg schoon.
    Heb de huisartsenpost net even gebeld en een goed praatje met assistente en daarna huisarts gehad. hij gaf ook aan dat het zolang het niet helderrood is en ik geen enorme krampen heb het nog niets hoeft te betekenen. Het zou zelfs kunnen zei hij toen hij vroeg naar hoe mijn vorige ongesteldheid was dat dat ook het zelfde gedoe is geweest en dat ik dus misschien wel verder ben dan ik denk.
    Zijn advies was om maandag mijn eigen huisarts of een verloskundige te bellen en te vragen of ik dezelfde dag nog voor een echo terecht kan. Als ik inderdaad wat verder ben is daar wat op te zien en krijg ik misschien duidelijkheid.
    Eerst maar eens duimen dat ik het weekend door kom zonder meer te verliezen en als dat lukt ga ik maandagochtend om 8 uur gelijk bellen.

18. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Vanmorgen weer een stuk meer na het opstaan. Dacht wel misschien verzameld zich dat dan allemaal over de nacht en lijkt het daarom zoveel. toch maak ik me heel erg zorgen want het was wat roder dan gisteren (nog niet helderrood) en er zaten wat kleine zwarte stukjes bij (stolsels) Ik ben ten einde raad, zit maar te huilen telkens. Ben nu echt heel erg bang.

19. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Jeetje Sann, wat erg voor je. :cry: Ik kan me voorstellen dat je je erge zorgen maakt. Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

20. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    heej meis, heb je al inderdaad gelezen bij de novembermama`s.
    dit klinkt niet goed nu je stolzels erbij hebt zeg.
    maar ik blijf voor je hopen.
    LIEK

Deel Deze Pagina