laag bloedruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door janna1982, 2 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janna1982

janna1982 Lid

14 sep 2006
    70
    0
    0
    Ik ben vandaag 27 weken zwanger en woon in Egypte en had een vraag.

afgelopen dagen ben ik 2 keer flauwgevallen en kreeg ik het erg benauwd. heb me bloedruk laten opmeten en die was erg laag.

Heeft iemand tips wat ik hiermee kan doen?

Groetjes

Jeannette

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Wat was jou bloeddruk dan?

3. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hoi de mijne is ook laag 100 over 60,de gynacoloog zei dat ik het rustig aan moest doen en ik was naar een hamam geweest en hij zei dat ik dat maar niet meer moest doen.

ik weet niet hoe warm het daar nu is maar warmte speelt ook heel erg mee.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Lekker dropjes (al vraag ik me af of die daar te verkrijgen zijn) of andere zoute dingen eten!

5. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Zoute drop, bouillon, alles wat zoutig is.

6. Marijtje

Marijtje Actief lid

20 sep 2006
    201
    0
    0
    Mijn bloeddruk is de hele zwangerschap 100/50-55 geweest. Erg laag. Ik had ook vaak last van zwarte vlekken voor mijn ogen.
    Volgens de verloskundige kon ik er helemaal niets aan doen.

7. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    lekker dropjes eten, daar kan je bloeddruk van omhoog gaan.

8. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Hoi,

Inderdaad zoute dingen eten. Ook even een vraagje vanuit mijn kant. Bij het intakegesprek bij de verloskundige is mijn bloeddruk opgemeten en die was 110/55. Ze gaf aan dat dat gewoon prima was. Nu lees ik hier dat 100/60 te laag is. Heeft dat dan met die bovendruk te maken of is mijn verloskundige gewoon wat optimistischer geweest?

9. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi!

Ik heb altijd al een lage bloeddruk gehad, maar nu tijdens mijn zwangerschap ook nog vrij laag 100/60.
    Eenigste wat je kunt doen is extra zoute dingen eten en dus ook gewoon dropjes en boulion.
    En doordat jij in een warm land woond is dat helemaal funnest dan heb je er veel meer last van en val je ook sneller flauw.

Ik zelf heb er zomers veel meer last van en dus vaak zwart voor de ogen zien en flauwte,s en benauwd.
    Ik probeer het op pijl te houden met boulion en lekker dubbel zoute drop te eten.

Groetjes Anna

10. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    mijn onderdruk was 50 afgelopen week. Maar ik vraag me af of zoute dingen eten wel de oplossing is..De verloskundige vroeg me of ik niet duizelig was, maar dat ben ik niet.

11. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Goede vraag. Ik heb een bloeddruk van 110/70. volgens mijn vk is dit prima. Ik heb alleen soms wat last van duizeligheid als ik op sta maar verder nergens last van.
    Is wel een goede reden om lekker zoute dropjes te eten zonder dat je commentaar krijgt. ;)

12. janna1982

janna1982 Lid

14 sep 2006
    70
    0
    0
    Bedankt voor de tips ladies heb gelijk bericht naar me mams gestuurd of ze lading dubbel zoute drop wil sturen :)

13. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Wel uitkijken met het eten van drop, want je bloeddruk kan ook plotseling te snel stijgen hierdoor, dus ga geen zak leeg eten ;)

14. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Een bloeddruk is in zwangerschapsland niet snel TE laag omdat een lage bloeddruk nou eenmaal gezonder is dan een hoge. Daarnaast is het heel normaal dat je bloeddruk tijdens de eerste periode van je zwangerschap wat lager is. Voor je baby kan het zeker geen kwaad, voor jezelf is het alleen niet lekker als je veel duizelig bent.

Advies wat ik destijds kreeg (bloeddruk 85/45) was om regelmatig iets zouts te nemen en me wat rustiger te houden.

15. gerianne

gerianne Niet meer actief

ikk ken je probleem heb momenteel hier ook erg last van heb net vk gebelt en moet het de komende dagen wat rustig aan doen veel drinken en 5 keer per dag eten kleine porties
    in elke zwangerschap heb je een periode dat je bloeddruk laag is en dit is helemaal niet erg hoort er zelfs bij volgens mijn vken dit valt ongeveer rond deze periode (28 weken zwangerschap)
    sterkte verder

16. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik heb nu bijna 3 weken last van een lage bloeddruk ( 100/55).
    Ik rust nu wat meer, en drink 2x daags boullion.
    Drop eet ik met mate.

Maar ik blijf last houden van duizelingen, slap gevoel etc.
    Dus ik doe alles op een laag pitje, en vooral rustig aan.
    Wil het niet ga ik erbij zitten.

Mijn VK zegt, dat ik naar mijn eigen lichaam moet luisteren, en dat doe ik nu ook meer.
    Lig veel op de bank etc.

17. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik heb ook een lage bloeddruk 125-60 en moet wat rustiger aan gaan doen. Ik heb veel hoofdpijn en duizelingen en volgens de VK komt dat daar door. Ik mag wel gewoon blijven werken gelukkig

18. Nemo

Nemo Niet meer actief

Nou ja net wat de dames hiervoor ook al zeggen: zout.
    En als je opstaat niet gelijk overeind springen maar rustig omhoog komen. Zo heeft je bloeddruk even de tijd om zich aan te passen.
    En waar ik zelf altijd op moet letten is dat ik niet te lang stil blijf staan, dus gewoon een beetje heen en weer lopen anders ga ik ook :pale:

19. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    2de week nu al dat ik een lage bloeddruk heb, 1e week 90/50 nu 100/50, nergens last van en was ook geen probleem volgens mijn verloskundige...

20. Sijke

Sijke Bekend lid

tomatensap helpt ook goed, is mijn ervaring. Zit ook wat zout in.

Wat je misschien ook kunt doen is ayran maken (weet niet of je het zo goed schrijft). Is in ieder geval melk met suiker en zout erdoor. Klinkt misschien vies maar valt reuze mee, en helpt supergoed bij flauwtes en hitte enzo.

Deel Deze Pagina