Zwangere vrouwen niet in de zon - VROUW Ouder & Kind | Tips en adviezen over opvoeding en ouderschap [Ouder & Kind] Ik kreeg van mijn verloskundige tijdens mijn zwangerschap het advies om naast de multivitamine ook extra vitamine D te slikken. In dit artikel staat dat je dat juist niet moet doen. Ze weten het af en toe ook niet meer
Mag wel; Eten en drinken tijdens de zwangerschap | Voedingscentrum En niet alles geloven wat er in de krant staat.... Niet in de zon is trouwens wel goed, anders kun je makkelijker zo'n zwangerschapsmasker krijgen
81% vd Nederlanders heeft een vitD tekort Als je een tekort hebt en niks bijslikt word je kindjes waarschijnlijk ook met een tekort geboren en dat heeft oa een lage spierspanning en vermoeidheid ten gevolge en is gelinkt aan een lager IQ Hier tijdens de 1e zwangerschap een tekort en netjes extra D geslikt en zoon had na de geboorte een waarde van 23 wat een ernstig tekort is. Zijn voetjes zijn hierdoor wat vergroeid Vitamine D is dus heeeel belangrijk, voor tijdens de zwangerschap. Daarom raden ze bijv ook vette vis aan zoals haring In Amerika slikken ze standaard 6000 eenheden vitD per dag in de zwangerschap terwijl wij in Nederland maar 400 eenheden slikken , hun slikken dus 15x zoveel per dag op advies vd vk VitD kun je jaaaaaren 400/800/1200 eenheden per dag slikken tot je aan de toxische waarde van 250 komt, dat is vrij uniek
In het wekelijks nieuws voor paramedici dat vandaag is uitgekomen wordt een negatief effect van vitD benoemd. Namelijk dat er een relatie is tussen het slikken van extra vitD door zwangere vrouwen en een voedselallergie bij de baby. Ik ben van mening dat voor alle positieve effecten ook negatieve punten kunnen bijkomen. Het is denk ik voor jezelf belangrijk af te wegen welk deel je het belangrijkst vindt. Zelf blijf ik dan nog gewoon m'n multivit voor zwangere vrouwen slikken.