zwangerschapsvergiftiging

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door debora21, 26 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debora21

    debora21 VIP lid

    4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Hallo,

    Ik heb een vraagje; ik heb normaal een redelijk lage bloeddruk, en ik ben nu 16 weken zwanger. Ik heb nu al een dag of 5 last van hele hevige, constante hoofdpijn op mijn voorhoofd. Verder heb ik ook vaak een beetje gevoeloze, "slapende" vingers, en ben ik nu ook al een paar dagen misselijk, maar heel hoog in mijn buik, zeg maar.
    Nu ben ik heel allert op zwangerschapsvergiftiging, want mijn moeder heeft dit ook gehad, en bij haar zijn ze er heel laat achter gekomen, vanwege haar lage bloeddruk. (dus die perfecte bloeddruk was voor haar doen heel hoog)
    Kan dit erop wijzen? Ik weet dat het nog erg vroeg in de zwangerschap is, maar ik voel me echt beroerd, en het zal niet de eerst keer zijn dat ik iets heb wat medisch gezien niet kan! ;)

    Ik kan deze week terecht bij de huisarts, maar de assistente klonk al zo afwijzend...

    Groetjes en alvast bedankt,

    Debora
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi Debora,

    Het komt zelden voor met dit termijn, zwangerschapsvergiftiging maar het is niet verkeerd er naar te laten kijken. want je voelt je er niet goed onder.
    Een paar tips: zorg dat je goed drinkt. zwangere vrouwen moeten ong 3 liter per dag drinken (dit kan een veroorzaker zijn van de hoofdpijn)
    De klachten van je vingers kan komen van het vocht dat je als zwanger wat meer vast houd, Goed drinken!
    Misselijk heid is een klacht die veel zwangere hebben, eet vaker, kleine beetjes zo blijft je maag altijd iets gevuld.

    Groetjes imke
     

Deel Deze Pagina