Vandaag bellen of wachten?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door xwendyhx, 4 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xwendyhx

xwendyhx Niet meer actief

Goedemorgen!
    Sinds gistermiddag heb ik wat bloed bij mijn urine. Gisteravond zelfs "stukjes" bloed. Vanmorgen niet meer maar nog wel roze.
    Ik vermoed een blaasontsteking maar heb voor de rest nergens last van. Geen pijn ofzo.

Moet ik de huisartsenpost bellen? Mijn eigen verloskundige? Verloskundige van het Erasmus mc (moet daar bevallen ivm afwijking baby)? Of wachten tot dinsdag, tot de huisarts er weer is?
    Stomme vraag misschien haha naar ik overdenk alles sinds ik weet dat de baby iets mankeert..

Alvast bedankt!

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik zou in jouw geval denk ik even je eigen VK contacten. Neem aan dat ze een nood/spoednummer hebben voor dit soort vragen.

Bij mijn VK mag je in ieder geval altijd bellen bij bloedverlies.

3. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Ik zou bellen! Voor hetzelfde geld loop je al een tijdje met een blaasontsteking (zonder het te merken) en dat kan leiden tot vroegtijdig bevallen.
    Je kan even overleggen met je verloskundige of meteen even de hap bellen. Ik zou niet nog 2 dagen wachten.

En het kan gewoon fijn zijn om gerustgesteld te worden toch?!

4. xwendyhx

Net terug van de hap. Urine is nagekeken en staat nu op kweek. Heb nog geen antibiotica gekregen, moet nu vooral veel drinken en rustig aan doen. Ik moet vrijdag even bellen voor de uitslag van de kweek :)
    Mocht ik pijn krijgen of me ziek gaan voelen dan moet ik gelijk bellen.
    Had wel verwacht dat ik gelijk antibiotica zou krijgen maar dat vonden ze nu nog niet nodig..

5. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Dus je moet nu nog 5 dagen wachten op de uitslag? Duurt wel erg lang, voor hetzelfde geld heb je wel een flinke blaasontsteking (voel je tijdens de zwangerschap vaak ook niks van) en loop je er nog 5 dagen mee rond, en heb je kans op een nierbekkenontsteking.
    Hebben ze je urine niet met een stripje na gekeken? Of was het toen schoon?

6. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Ik vind dit ook wel erg lang. Bij mij hebben ze eerst gestickt, daar kom niets uit en toen alsnog op kweek.

7. xwendyhx

Ja ze heeft de urine wel gecheckt. Ze zei dat ze even met de huisarts had overlegd en ze hadden dus besloten me nu niks te geven.
    De afgelopen uren zit er ook geen bloed meer bij de urine dus misschien is het zo ernstig niet (meer)?
    Ik hou het goed in de gaten. Ik bel gewoon morgen nog een keer als ik iets niet vertrouw. Heb nu nergens last van eigenlijk. Geen pijn bij het plassen, geen harde buiken, geen pijn in de flanken en dus ook geen bloed meer.
    Krijg je normaal standaard antibiotica bij een blaasontsteking als je zwanger bent? Of kan het eventueel iets anders zijn?
    Misschien evengoed nog maar een keer bellen morgen?

8. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Die kweek doen ze voor de zekerheid, kans is volgens mij groot dat het gewoon schoon is als ik je klachten zo lees en feit dat de eerste test negatief was. Duurt idd standaard zo lang; die kweek. (Ben zelf laatste tijd beetje ervarings deskundige geworden helaas).

Goed in de gaten houden of je geen koorts krijgt en/of ziek gaat voelen. Dan direct weer actie ondernemen. Als je verder geen klachten hebt kun je volgens mij idd rustig de uitslag van die kweek afwachten. En als je weer bloed ziet zou ik ook zeker weer contact opnemen! Beterschap!

9. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Hier is de uitslag van de kweek gewoon een dag later...

Aangezien een blaasontsteking tijdens de zwangerschap afwijkende klachten kan hebben van een "gewone" blaasontsteking en een niet opgemerkte blaasontsteking kan leiden tot vroeggeboorte is mijn ervaring dat ze er niet lichtzinnig over doen. En bloed bij je urine lijkt me sowieso niet echt goed...hebben ze daar nog een verklaring voor gegeven?

10. xwendyhx

Nee dat dacht ik ook, daarom belde ik ook omdat ik voor de rest geen klachten heb. Ik heb er ook geen verklaring voor gekregen. Moest de kweek afwachten.
    Als ik me morgen ochtend ook maar íets anders voel bel ik gewoon. Beter voor niks dan helemaal niet toch?! Zeker als het ook om de gezondheid van de baby gaat.

11. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Ja zeker waar!

En misschien was het ook niets bijzonders natuurlijk. Hopelijk blijf je klachten vrij.

12. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    #12 Do1981, 4 jun 2017
    Laatst bewerkt: 4 jun 2017
    Er zijn trouwens verschillende 'soorten' kweken. Bij de huisarts is het idd een dag later, maar als er nog verder onderzoek in lab gedaan wordt, dan duurt het circa 1 week. Begreep bij huisarts dat het iets te maken heeft met duidelijk krijgen welk bacterie het precies is en welke antibiotica geschikt zijn, antibiotica na een 1 dag kweek is meer 'op goed geluk'.

13. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Afgelopen week bij mijn ha meteen nagekeken en idd een blaasontsteking. Ik heb meteen ab gekregen, maar meteen voor nierbekinfectie omdat deze ze beiden bestrijd. Voor een nierbekinfectie uit te sluiten moest t wel op kweek, heb wel meteen de ab gekregen die dus voor beiden is ookal waren ze van de nierbek nog niet zeker. Beter meteen aanpakken. Goed in de gaten houden hoor.

Deel Deze Pagina