zwangerschapsverklaring en vliegen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door vanessa312, 28 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vanessa312

vanessa312 Nieuw lid

28 sep 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik ben Vanessa, ben 30 wkn zwanger van de 2e.
    Gister zou ik met mijn zoontje van bijna 3 naar een vriendin in Londen vliegen.
    Ik had gevraagd aan de verloskundige of ik mocht vliegen en dat was geen probleem.
    Ik kreeg een zwangerschapsverklaring mee.
    Nadat ik was ingecheckt en reeda door de douane was werd ik bij de gate gevraagd naar een gezondheidsverklaring.
    Ik gaf de zwangerschapsverklaring maar dat was niet genoeg.
    Vervolgens heb ik de verloskundige gebeld en die heeft een fax gestuurd met de zwangerschapsverklaring met daarbij de toevoeging:"de zwangerschap is tot nu toe (27-09-11) zonder problemen verlopen.
    Ook dit werd niet geaccepteerd.
    Ze wilden een fit to fly verklaring.
    De verloskundige vertelde dat ze niet meer kon afgeven dan dit.
    Dit was ook de 1e keer in 5 jaar praktijk met 5 verloskundigen dat zoiets voorkwam.
    Een zwangerschapsverklaring is normaal voldoende.
    Bij easyjet maakt dat allemaal niet uit en kan je weer naar huis met je huilende zoontje en je dikke buik.
    Mijn vraag is of zoiets bekend is bij verloskundigen en wat geven jullie af in zo'n geval.
    In ieder geval handig om te zeggen tegen zwangere klienten dat ze bij easyjet geen genoegen nemen met een zwangerschapsverklaring en dat ze je gewoon niet mee laten gaan.
    Alvast bedankt voor jullie reacties.
    Groetjes,
    Vanessa

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Wat een vervelende situatie!

Een verloskundige kan een fit to fly verklaring uitgeven, deze is in het Engels en staat op hoe ver je zwanger bent, uitgerekende datum en dat er tot nu toe geen problemen zijn in de zwangerschap.
    Met jou naam en geboortedatum.
    Ik geef die aan alle zwangere mee waarvan ik weet dat ze gaan vliegen, bij welke termijn dan ook.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina