Wie zit er in de ziektewet na haar bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Beertje09, 20 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Zijn er hier mensen die ziek zijn geworden, klachten hebben overgehouden na hun bevalling? Of mensen die klachten hebben gehad in hun zwangerschap en die nog steeds hebben (na de bevalling).

2. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    zo te zien niet ;)

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mag ik vragen waarom je dit vraagt?
    Ben je bang dat je klachten overhoudt van je bevalling/zwangerschap?

4. liss10

liss10 Lid

7 okt 2007
    94
    0
    0
    Helaas hier wel één :(
    Door de verandering van hormonen zijn mijn pezen in beide duimen zwaar ontstoken, waardoor ik nu sinds 2 dagen voor de komende 6 wkn met beide polsen/duimen in het gips zit om ze rust te geven. Heel fijn dus, NOT :(
    Ik zag er heel erg naar uit om over anderhalve week weer te beginnen, maar dat wordt jammer genoeg nog ff met een maand uitgesteld.
    Dus bij deze meteen een tip...krijg je last van je duim(en) na je bevalling, ga direct naar je huisarts en doe niet zo eigenwijs als ik. Volgens mijn huisarts is het namelijk een veel voorkomende kwaal.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ik zat nog op school, maar als ik had gewerkt had ik denk ik ook de eerste maanden niet kunnen werken.

Ook erg last van mijn rug, nek en spieren.

6. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Na mijn bevalling is mijn schildklier op hol geslagen. Hij ging afwisselend veel te snel en te langzaam. Daarna is hij er helemaal mee gestopt. Ik heb in eerste instantie gewerkt, maar heb na een tijdje toch even thuis gezeten ivm de vele klachten. Maar waarom vraag je dit inderdaad?

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Heb last van BI, kan heel weinig nog. En ben doodsbang dat dit zo blijft na de zwangerschap, vandaar mijn vraag.

Ik had voor de zwangerschap namelijk al last van rugpijn (al jaren) en toen ik zwanger werd kwam daar ook nog eens BI bij.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ja dat is zeker niet fijn.

Het kan weer weggaan als je bent bevallen.

Ik ben tijdens de zwangerschap naar de fysio gegaan.

En achteraf had ik beter kunnen gaan zwemmen om alles soepel te houden.

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Meestal gaat BI weg als je bevallen bent. Als je zo'n pijn hebt, dan lijkt het alsof het echt niet snel verdwijnt. Maar bij de meesten verdwijnt het vrijwel direct na de bevalling,
    Ik zou wel even een bezoekje brengen aan de fysio

10. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik heb jaren fysio, mensendieck, osteopatie en manuel therapie gehad voor mijn rug, waar ik al jaren last van heb.

Nu in zwanger ben, ben ik onder behandeling bij de bekkentherapeut en heb ik 1 keer per week mensendieck.

Je kunt je dus voorstellen dat ik er een beetje angst voor heb. Want met BI kun je niet zoveel, maar ik geniet iedere dag van mijn zwangerschap, alles over voor dit wondertje!

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mijn BI is na de vorige zwangerschap niet overgegaan. ik was wel zo stom om weer te proberen aan het werk te gaan. daarna weer de zw in, maar dus niet meer ten gevolge van de zwangerschap, dat kon toen niet meer.

deze keer bekijk ik het zeer kritisch. mijn fysio heeft voorspelt dat ik na de bevalling nog een flinke tijd last houd van BI en rugklachten, omdat ik al jaren rugklachten heb. ze heeft geadviseerd onder begeleiding eerst volledig te herstellen en niet te snel weer aan het werk te willen. (ik ben geen thuiszitter, al helemaal niet in de zw, afschuwelijk, dus ik roep heel snel 'we proberen het weer', ook als het echt niet gaat ;))

Deel Deze Pagina