Mensen die zeggen: NU WIL JE ZEKER EEN MEISJE!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Rianne 85, Apr 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

Feb 8, 2011
    501
    0
    0
    Hoi dames,

Wij hebben 2 jongens, ben nu zwanger van de derde... en neeeeeee niet omdat we nu een meisje willen hebben!!!!! Zou heeeeel leuk zijn natuurlijk, maar als het weer een jongen is zijn we net zo blij!
    Mensen in onze omgeving zeggen eerst GEFELICITEERD en dan nu willen jullie zeker een meisje! En: nu wil je zeker wel weten of het een meisje word? Nee dat willen we ook niet!!
    Word er een beetje gek van! Denken alle mensen dat je het voor het kiezen hebt ofzo! Word er de laatste tijd gewoon een beetje chagarijnig van als er weer eens iemand dat zegt! Dames die hier ervaring mee hebben en er ook zo zat van zijn of waren?

2. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ik zou het allemaal niet zo letterlijk opvatten. Mensen hebben vaak wat moeite hierover iets te zeggen en gaan meestal onzin uitkramen. Want ja, de derde.. wat zeg je dan hé? Dan ben je ervaren dus bangmakerij zal niet zo snel aanslaan... Probeer er maar een beetje doorheen te prikken ;)
    Maar irritant is het zeker!

3. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

Feb 8, 2011
    501
    0
    0
    Hahaha ik zie dat jij kan zeggen : Ja we krijgen een meisje! Of is het nog geheim??
    Wist je bij je jongens ook wat het werd?

4. anita205

anita205 Bekend lid

May 9, 2010
    514
    0
    0
    gastouder
    hey hey,

ik ken het maar al te goed...ik heb twee jongens van 9 en 6 jaar oud en ben nu zwanger van de derde...nu 25 weken...en wij krijgen er wederom een prachtige babyboy bij...en ik ben er super blij mee...ik ken zoveel mensen die geen kinderen kunnen krijgen...dus ik vind het dan ook heerlijk dat mij dit derde wondertje gegund is....en die opmerkingen grrrrrr ja die krijg ik ook heel vaak...zo van ahhhhhh jammer he weer een jongen nou NEEEEEEEEE dus!!!! wij zijn super blij en het ziet er gezond uit...en dat is het belangrijkste....

groetjes van anita

5. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik heb precies hetzelfde! Ook zwanger van de 3e en de eerste zijn ook 2 jongens!
    Het was eerst "was het een ongelukje" en dan daarna "oh dan gaan jullie nu natuurlijk voor een meisje"

soms heb ik er geen zin in en zeg ik maar gewoon ja, met een jongen zou ik echt niet gelukkig zijn.
    Hun gezichten dan, echt prachtig ;)

6. Patrieske

Patrieske Bekend lid

Feb 9, 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja heeeeeel herkenbaar! Hier ook telkens de opmerking dat een meisje nu wel heel leuk zou zijn. Ik zeg altijd dat ik een gezonde baby veel belangrijker vind en dat ik het na twee jongens best wel even wennen zou vinden als ik een meisje zou krijgen. Voor ons maakt het niets uit, met een jongen zouden we ook weer zielsgelukkig zijn.

7. mama nel

mama nel Lid

May 29, 2008
    63
    0
    0
    mama
    herkenbaar.. ben ook zwanger van de 3e.. en heb 2 mooie mannetjes rondlopen..
    hoeveel opmerkingen ik al niet heb gehad dit word zeker weten een meisje hoor..
    ik zei laatst tegen mijn man, wat zal iedereen teleurgesteld zijn als het toch een jongetje word.. zelf denk ik dat het weer een jongetje word (gevoel).. maar we weten het pas zeker als het eruit komt in juli.. (wij willen het ook niet van tevoren weten wat het word..)
    de verloskundig die heeft ons ook al gewaarschuwd als het een jongetje is, dat er dan vast ook nog opmerkingen gaan komen van jammer voor jullie hoor weer een jongetje.. ze heeft zelf ook 3 jongens..

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,235
    6,095
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ja mensen hebben altijd wat te zeuren. Voor de buitenwereld ben ik nu 'klaar'. Heb immers een jongen en een meisje, dus wat wil je nog meer?;)
    Ik ben supergelukkig met ze, en zou graag nog een derde kindje willen.
    Ik snap niet dat mensen dat altijd linken aan het geslacht. 3 jongens, 3 meiden of een mix, het maakt(e) mij niet uit, ik zou gewoon graag 3 kindjes willen als de natuur mij dat gunt.

9. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

Nov 16, 2010
    1,516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Heel herkenbaar hoor...
    Wij hebben 2 meiden, en zijn nu zwanger van ons 3e ukje,
    en ook iedereen roept ja nu wil je zeker wel een jongetje.
    Het zou inderdaad leuk zijn maar waarom zou het MOETEN ?
    Alsof het met 3 meiden niet leuk kan zijn ? We genieten nu al volop van onze 2 meiden, dus alles is welkom bij ons, meisje jongetje als het maar gezond is.
    Wij weten ondertussen of het een meisje of jongetje is,
    maar ik wordt zo moe nog steeds van al die mensen die maar blijven zeuren....we houden het ook gewoon stil tot ukje geboren is ;)

10. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,049
    3
    36
    Hier is het zelfs al met 1 kindje! Ik heb een dochtertje en ben zwanger van de tweede. Ook hier gaat iedereen er vanuit dat ik nu wel een jongen wil voor het ultieme koningskoppel. Het maakt mij echt helemaal niets uit! Ook iedereen schijnt door mijn buik heen te kunnen kijken en ze beweren allemaal dat het een jongen moet zijn. Ik heb echt het gevoel dat ze dat baseren op het feit dat ik al een meisje heb, want zien kan je het echt niet :p
    Vooral mijn moeder heeft dit heel sterk. Ze wilde zelf altijd jongens en kreeg 2 meiden. Toen kreeg ik ook een meisje en nu heeft ze haar zinnen gezet op een jongetje. Maar wat me vooral dwars zit is dat iedereen het zo zeker weet!
    xxx

11. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    hier weet iedereen zeker dat het een meisje is nu;) bij daniel wilde ik wel graag meisje, maar nu maakt het me echt niet meer uit! jongetjes zijn toch ook wel heeeeeel leuk!:D

12. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

Feb 8, 2011
    501
    0
    0
    Ben niet de enige dus.... vanochtend eindelijk iemand die alleen zei wat leuk dat jullie een derde erbij krijgen! Was al weer klaar voor de verdediging, maar nee ze zei verder niks over een evt meisje!!!
    Wie wil nu bij de derde wel weten wat het word dan?

13. beppie1983

beppie1983 Fanatiek lid

Nov 10, 2010
    2,557
    0
    0
    verzorgende,eigen bedrijfje in kunstnagels
    den haag
    jep word er ook zo gaar van!!!
    ik heb ook 2 jongens en het zou me echt geen bal kunnen schelen als de 3de ook een jongen zou worden!!
    wat kunnen mensen toch krom denken he!!

14. Aude

Aude Bekend lid

Jan 8, 2009
    776
    0
    0
    Hier ook... bah... word echt gek van... we hebben 2 prachtige meiden en zijn nu zwanger van een tweeling. Het BELANGRIJKSTE voor ons is dat de zwangerschap goed verloopt en de kindjes gezond (al is het niet gezond, zijn ze niet welkom maar je weet wat ik bedoel).
    We maken dit keer dan ook niet bekend wat de geslachten worden, ik vind het ronduit onbeschoft dat mensen er van uit gaan dat we persé een jongen willen en dat maakt mij heel kwaad op het moment...(last van mijn hormonen :))
    Het is een wonder dat je een kindje mag krijgen!!

15. mroos

mroos Niet meer actief

Vervelend he. Hier ook al met 1 kindje.

Niet eens alleen 'nu wil je zeker een meisje', maar ook echt 'ik hoop voor je dat het een meisje wordt..', alsof een jongen niet volwaardig is ofzo.

Met dan nog in mijn acxhterhoofd een schoonmoeder met drie zoons en 1 dochter, die meisjes veeeeel leuker vindt, het eerste wat ze zei na 'gefeliciteerd', was 'ik ben benieuwd wat het wordt'.

Mijzelf maakt het gelukkig helemaal niks uit maar ik heb wel af en toe het idee dat ik mensen om mij heen gelukkiger maak met een meisje, alsof ik het dan pas echt goed heb gedaan ofzo.

16. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

is hier ook hoor.. maar dan met de 2e.

kreeg van veel mensen te horen.. oh ik hoop voor je dat het een jongetje wordt... of.. wat wil je dat het wordt? een jongetje zeker he !! of.. ik hoop dat het een jongetje wordt, want dan ben je hierna klaar ...

mensen kunnen voor mij toch niet beslissen dat ik een jongetje WIL,.. of dat ik hierna met 2 kindjes klaar ben.. mits het een jongetje is dan he volgens hun...

nu sommige weten dat het een jongen wordt krijg ik ook standaard te horen.. 'oh gelukkig, dan ben je lekker klaar na deze !!
    dan wordt ik echt zo kwaad.. wat is er mis met 3 of meer kindjes? als wij hierna nog een 3e willen dan moeten mijn vriend en ik toch wel zeker zelf beslissen !!

17. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

Jan 9, 2008
    537
    0
    0
    Heel binnenkort mogen wij ons 2e mannetje vast gaan houden, en ik kan niet wachten. Al zijn er wat mensen en dan vooral familieleden die een meisje toch leuker hadden gevonden, 1 tante zei zelfs dat ze het wel jammer vond voor me dat ik nu alleen mannen om me heen zal hebben. En een oma vroeg van het weekend zelfs nog of ik het echt wel leuk vond dat het nog een jongetje is.

In het begin wilde ik eigenlijk tegen ze zeggen dat ik het inderdaad niet leuk vond en dat ik overweeg de zwangerschap te stoppen maar heb me in kunnen houden. Nu haal ik me schouders op en geef ik alleen als antwoord als het maar gezond is. Veel mensen vergeten dat het allemaal niet van zelf gaat en dat de natuur kiest.

18. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Mijn twinboys zijn nu 7 maanden en ik krijg nu al zoveel vragen wanneer we gaan proberen een meisje te krijgen... Doe normaal!!!! Mocht ik nog een keer zwanger worden maakt het me echt totaal niet uit welk geslacht het zou zijn... Het is je kindje en of dat daar dan wel of geen piemeltje aan zit.. Lekker belangrijk hahaha

19. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Nou ik wil het toch wel heeel graag weten! Vooral omdat ik stiekem ook wel echt een meisje wil... al zou ik geen seconde minder van het kindje houden als het weer een knul is...

20. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,049
    3
    36
    JAA! Hier ook! Nu 1 dochter en als ik dan straks 1 zoon erbij zou krijgen zou ik helemaal klaar zijn. WAT? Ik wil er eerlijk gezegd wel 4! En niemand anders beslist dat voor mij. En het maakt me geen dr*l uit in welke samenstelling! Ik vind het echt jammer dat mensen dat soort dingen zeggen...

Share This Page