Wat te doen in mijn uwv

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Annie264, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie264

Annie264 Lid

25 feb 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Omdat mijn tijdelijke contract gisteren afliep en ik op 2 oktober uitgerekend ben heb ik ww aangevraagd. En als ik het goed heb kan ik vanaf 30 juli zwangerschaps uitkering aanvragen? Ik vind het alleen lastig wat ik nou moet doen in mijn uwv. Kreeg bv een brief over dat ik een formulier inkomstenopave moet opsturen maar als ik mijn uwv kijk heb ik geen idee waar ik dat moet doen? En ik dacht dat ik ergens taken had gezien maar weet ook niet meer precies waar. Ik gebruik mijn uwv op een tablet, weet niet of dat nog verschil maakt. In elk geval, alle hulp is welkom zodat ik geen dingen vergeet :). Alvast bedankt!

Mvg, anne

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 15 jul 2015
    Laatst bewerkt: 15 jul 2015
    Beste Annie264,

Helaas is je tijdelijke contract niet verlengd en heb je WW aangevraagd. Je hebt een aantal vragen.

Wanneer kan ik de zwangerschapsuitkering aanvragen, vanaf 30 juli?
    Je kunt het verlof ongeveer 8 weken voor de uitgerekende datum aanvragen. In jouw situatie is dit omstreeks 7 augustus. Hiervoor kan je bellen met 0900 9294.

Verder geef je aan dat je het formulier Inkomstenopgave in moet sturen maar dat je niet weet waar dit staat. Dat klopt hoor, het formulier zal voor je klaarstaan vanaf 1 augustus. Je vindt het formulier dan op ‘Mijn UWV’.
    Je kunt het dan direct invullen en digitaal naar ons toesturen.

Taken die je moet doen kan je terugvinden in je werkmap. Dit zijn bijvoorbeeld sollicitaties die je moet verrichten en uitnodigingen voor een speeddate, workshop of banenmarkt. Als je hier regelmatig kijkt zie je alle taken die voor je klaarstaan.
    Het maakt niet uit dat je gebruik maakt van een tablet.

Verder wil ik je nog meegeven dat de WW-uitkering (tijdelijk) stopgezet zal worden als je zwangerschapsuitkering ingaat. Heb je na het verlof nog geen werk gevonden en wil je de WW laten herleven, dan kan je deze wel weer zelf aanvragen.

Actuele informatie over het aanvragen van een zwangerschapsuitkering vind je hier en over het formulier Inkomstenopgave hier.

Ik hoop dat het je zo allemaal duidelijk is en wens je een goede zwangerschap verder.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Annie264

Annie264 Lid

25 feb 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL