Veel mensen beseffen ook niet dat als je ouderschapsverlof hebt gehad je niet meteen daarna minder kan gaan werken. je bent dan verlicht om minimaal weer een half jaar op de oude sterkte te werken, je moet dan eventueel zelfs een deel van het verlof terugbetalen! Of je moet minder ouderschapsverlof opnemen, dan kan het wel.
Misschien weer iemand geroepen aangezien de verkiezingscampagnes in volle gang zijn? Volgens mij blijft het gewoon 16 weken, lekker gemiddeld als je het vergelijkt met de rest van Europa. Als je écht lang wilt genieten zul je naar Noorwegen moeten verhuizen!
Vooralsnog is hierover echt GEEN voorstel naar de Kamer gestuurd (www.parlando.nl). Wellicht dat het afhankelijk is van het nieuwe kabinet?
Maar als je je ouderschapsverlof niet doorbetaald krijgt, dan kan je toch ook niets terug betalen, want wees eerlijk, jij hebt 3 weken minder verlof, maar wel een ouderschapsverlof dat voor 70% doorbetaald wordt , dat heeft mijn man bijvoorbeeld weer niet. Dus als je niets krijgt kun je ook niets terugbetalen, want je hebt immers niets gekregen.
Bij betaald ouderschapsverlof idd, niet bij onbetaald verlof. Daarbij kun je mijns inziens ook geen betaald verlof meer opnemen als je niet deelneemt aan die geweldige nieuwe (ahum) levensloopregeling.
Ze willen ons nu in die nieuwe spaarregeling proppen door hetbetaald oudregschapsverlof met 20% te verlagen! Vanaf nu is het 55% en kan je het aanvullen met levensloopsparen. wat ze allemaal niet bedenken om je in die regeling te dwingen!
Ja, maar je kan in 1 jaar niet die 20 % sparen lijkt me, ach we zijn vorig jaar al genaaid met de zorgverzekering en het afschaffen van de ZKOO, dus dit kan er ook nog wel bij, trouwens is 55% altijd nog meer dan de meeste werknemers krijgen.
Haha, nou ja, niks aan te doen. Volgens mij wordt die 20% die je noemt idd gecompenseerd met de levensloopregeling, daar kun je die 20% weer terug krijgen via de belasting.
Klopt. is ook terug te vinden op de site van de algemene onderwijs bond. Ach, anderen hebben niet eens betaald ouderschapsverlof. Maar het is altijd lekker om even te klagen....
Precies, ik krijg het wel vergoed, maar mijn man weer niet, die heeft alleen de garantie dat er na een jaar weer een full-time baan voor hem zou zijn, maar dat wil hij denk ik helemaal niet. Hij heeft wel een ll-regeling, dus hij krijgt dan wel weer dat belastinggeld wat voor hem dus een extraatje is.