Nou dames, Zit met het volgende, ik ben op het werk zo draaierig en misselijk als een hond, ik moet krom, omdraaien lopen trap op trap af enz enz Ik word hier zo dol als een kip van met als resultaat kokhalzen op de bedrijfs w.c. en daar word je niet vrolijk van. Dit is nu al 2 weken aan de gang, en eten op mijn bed, polsbandjes korreltjes enz tegen misselijkheid helpen nog niets. Het enige wat helpt voor mijn gevoel is naar huis, rusten en boven mn eigen pot de inhoud van mijn maag eruit gooien en een flinke dut maken. Op het werk kokhals ik wel maar overgeven lukt me niet, het zit me dus de hele tijd in de weg. En ik word steeds draaierig van dat idee en gevoel. Nu ga ik dus al bijna 2 weken iedere dag rond 12.30 uur naar huis, ik voel me er rot onder en zelfs schuldig, ze weten al dat ik zwanger ben dat kon ik zo niet meer geheim houden. Maar of ze er begrip voor hebben? Wilde graag wat advies van jullie, pak ik het zo wel goed aan... moet ik me egoistisch opstellen? of moet ik op de tanden bijten en niet zo zeuren? Groetjes Marlies
Je moet goed aan jezelf denken! Je lichaam heeft heeft wat te voortduren nu en ondergaat een hele verandering! Als het echt niet gaat gaat het niet... Rust dan liever wat uit. Je zit ook nog in de eerste weken van de zwangerschap en dan komt het meer voor! Misschien gaat het snel iets beter! Je moet je niet schuldig ofzo gaan voelen, je bent zwanger dat is ook niet niks! Gr. Miranda
Ik ben tot mijn 14 weken supermisselijk gebleven. 24 uur op 24 uur. Als ik s'morgens op mijn werk om 9 uur aan kwam liep ik naar het toilet om over te geven en om 11 uur was ik al terug thuis omdat het echt niet ging Na een week heb ik besloten samen met de gynaecoloog en mijn baas om thuis te blijven(ik werk in een winkel als verkoopster) Ik had geen energie meer omdat ik niks meer at. Ik was echt blij dat ik gewoon kon gaan liggen en blijven liggen. In het begin voelde ik mij ook schuldig maar als je je zo voelt gaat werken ook niet hé Dan heeft niemand er iets aan! Dus voel je niet schuldig en denk gewoon aan jezelf en aan je kindje
Je hebt het over korreltjes tegen de misselijkheid. Je kunt via je huisarts ook medicijnen krijgen (zetpillen). Voor sommige meiden werkt dat heel goed.
Gaat het al wat beter? Ik heb van de 6e week t/m 16e week IEDERE dag overgegeven op mijn werk tot >20 keer per dag (ik werk 46 uur per week) en ben geen minuut thuisgebleven. Het is vervelend, maar de reden is het waard (voor mij) Ik heb wel na de eerste 3 weken medicijnen gekregen omdat ik uitdroogde en teveel afviel. Nu gaat het sinds een paar dagen heel goed zonder die tabletten: het overgeven is inmiddels afgenomen tot een paar keer per week wat dus al echt een heerlijke vooruitgang is Succes ermee en op een goede dag is het echt over!
ik ken het geoel. Al geef ik maar één of twee keer per dag over. Ook op mijn werk en daar weten ze het nog niet. Dat levert voor mij wel grappige situaties op. Zeer bezorgde collega's die zich afvragen of het wel goed met me gaat want ik zie er zo moe en bleek uit. als accountmanager kom ik ook veel bij andere bedrijven en zelfs daar viel het op Ik zeg maar dat ik slecht slaap ( en dat is ook zo) Ik kan me voorstellen dat het niet te doen is om te werken. Ik ga stug door en werk af en toe een extra dagje thuis.
Alleen jij kan beslissen wat je nog aan kan denk ik.. Je moet niet op je werk blijven omdat je denkt dat je je niet zo aan moet stellen.. Ik was ontzettend ziek in het begin. Als ik me zo had gevoeld door griep was ik ook thuis gebleven dus waarom nu ineens niet? Ik heb dagen op bed gelegen.. Maar ik gaf ook niet echt over, was alleen continu misselijk
Ik heb het ook al met 8 weken aan iedereen moeten vertellen ivm braken draaierigheid en aanverwanten. Ik ben dus nu al ruim 4 maanden niet meer aan het werk en net zei de VK dat de 7 weken die ik nog te gaan heb voor mijn verlof ook niets worden met werken. ik bleef me ziek voelen en de rust thuis is het enige wat helpt zodra ik het weer probeer gaat het weer mis. dus mijn advies dit gebeurt je maar 1 hooguit 2/3 keer in je leven dat vind ik nu belangrijker dan werk wat vervangbaar is. Trouwens op het werk zijn ze er voor verzekerd. sterkte
Dames ik blijf waneer ik me ziek voel ook maar gewoon voortaan thuis, en probeer me niet schuldig te voelen. Want als ik wel ga werken word ik alleen zieker, vandaag dus weer een dagje thuis en morgen weer proberen, jammer voor mezelf en mijn collega's maar zo is het en niet anders. De vk vond ook al dat ik dan niet moest gaan werken, ik weeg van mezelf al zo weinig dat ik niet veel mag verliezen aan gewicht, dus tis niet anders.
hoi ook ik weet er alles van...echt niet fijn. ik zit nu alweer voor de derde keer tijdens mijn zwangerschap thuis...ik heb nu zetpillen voor de misselijkheid gekregen van de huisarts... ben de 12 weken al voorbij dus hoe lang nog....sterkte...
Nou sonya ik hoop dat het snel over is en we met zn allen kunnen gaan genieten. Hier begint het atijd rond 4.30 uur 's ochtends ik word dan wakker en moet spugen val dan later weer in slaap en hoor de wekker en sta dan ook op, om vervolgens eerst de badkamer onder te spugen en dan als ik klaar ben om te gaan werken ook nog ff de toilet een goede "beurt" te geven. Dan ben ik zo misselijk en moe dat het enige is wat ik wil is mn bed in, en daar gaaf ik maar gewoon aan toe. De keren dat ik gewoon kan gaan werken heb ik gewoon door geslapen, en die keren worden steeds minder *zucht* Maar ja hoop dat als de 12 weken om zijn het minder gaat worden. Beterschap voor je gewenst Sonya!
Lastig, maar misschien is dit een geruststelling: ik heb weken extreem veel overgegeven (en dus afgevallen-ook met medicatie) en ineens in week 16 was het minder en inmiddels is het spugen bijna helemaal over!
hoop dat het al wat beter gaat met je...ik heb dat ook dat ik smorgens erg misselijk wakker word..maar ik heb besloten om me er maar aan toe te geven...zwanger zijn is het mooiste in je leven en mijn werk gaat ook wel door zonder mij.. dus als het niet gaat blijf ik gewoon thuis...en ja ik ben net de 12 weken voorbij, maar misselijkheid is er nog....maar goed ik heb er alles voor over...jij ook sterkte..
Vandaag met het werk gebelt en samen hebben we afgesproken dat ik 's ochtends lekker thuis misselijk mag zijn en me 's middags rond 12.00 uur op het werk laat zien zo werk ik dan 1/2 dagen. Hellemaal niet werken vind ik niet fijn, zeker omdat het 's middags best redelijk gaat, en dan duurt de dag nog zo lang. Ik ben blij een goede oplossing te hebben gevonden iom mijn werkgever Morgen middag lekker werken!