Zwangerschapsverlof aanvragen

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Foxter, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi!

Ik ben nu nog maar 18 weken, maar ik vraag me af bij wie (op je werk of bij het uwv) en wanneer je je zwangerschapsverlof aanvraagt?
    Ik ga ergens half november pas met verlof, maar ik kijk er al erg naar uit :D

Groetjes Marijke

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Dat hangt van de spelregels af bij je werkgever. Neem eens contact op met de afdeling personeelszaken (HR / HRM / P&O), zij kunnen je precies vertellen hoe en wat.

3. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Bij mij was het officieel zo: ik moest met verlof 24 juli en moest het uiterlijk 7 juli melden

maar melden gebeurd met een briefje van je verloskundige met de tekst dat je zwanger bent en wanneer je bent uitgerekend en die krijg je waarschijnlijk ergens na 20 weken, maar misschien wel eerder

succes

4. fantasy

fantasy Actief lid

24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Het staat hierboven al, je kunt een papiertje krijgen bij je verloskundige, een zwangerschapsverklaring. Deze kreeg ik overigens niet vanzelf, ik heb er naar gevraagd, omdat ik hem nodig had voor mijn werk. Deze moest ik namelijk overleggen bij personeelszaken en kon ik aangeven of ik 4 weken of 6 weken voor de uitgerekende datum met verlof wilde.
    En inderdaad, het is een idee om advies in te winnen bij personeelszaken hoe het bij jou op je werk geregeld is.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bedankt voor de reacties!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij mij nam PZ zelf actie, maar ik werk ook bij niet zo'n grote instelling waar bijna iedereen elkaar kent, vandaar.
    Ik zou ze ff bellen, mailen, langslopen, dan vertellen ze je alles. Want behalve je verlof is er misschien ook nog e.e.a. rondom ouderschapsverlof, enz...?

Deel Deze Pagina