Hoe vaak mag je tegenwoordig een jaarcontract (achter elkaar, bij dezelfde werknemer)

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door MissX28, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hallo UWV Webcare Team,

Ik heb een vraag die niet zozeer met zwanger zijn te maken heeft, maar hopelijk mag ik die toch hier stellen?
    Hoe vaak mag je tegenwoordig een jaarcontract (achter elkaar, bij dezelfde werknemer) krijgen?
    Mijn eerste jaar contract is ingegaan per 1 mei 2009. Deze is afgelopen mei verlengd voor weer een jaar. Naar mijn weten mag het in mei 2011 nog één keer verlengd worden, zodat ik dan drie keer een jaarcontract heb gehad. In mei 2012 zou het dan toch óf moeten eindigen, óf verlengd moeten worden voor onbepaalde tijd?

Mijn werkgever beweerde laatst (tussen neus en lippen door) dat je tegenwoordig vier keer een jaarcontract mag hebben. Dit was volgens haar pas veranderd. Klopt dit?

Hopelijk kunt u mijn vraag beantwoorden. Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten,

MissX28

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste MissX28,

Wij beantwoorden alle UWV gerelateerde vragen. Je vraag hoeft niets met zwangerschap te maken te hebben.

Je wilt graag weten hoe vaak je een jaarcontract bij je werkgever mag krijgen.
    De algemene regel is dat een werkgever je maximaal drie tijdelijke ( jaar ) contracten mag aanbieden voordat je in vaste dienst ( contract voor onbepaalde tijd ) komt.
    Soms bevat ook een CAO hier regels over. Het is raadzaam om na te kijken of in jouw CAO hier iets over vermeld staat.

Actuele aanvullende informatie over arbeidsrecht vind je op deze pagina.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina