Hallo, Misschien een vreemde vraag, maar bij mijn zoontje had ik tijdens mijn verlof een 0-uren contract en kreeg ik uitbetaald van wat ik het gemiddelde bruto had gewerkt. Nu heb ik een jaarcontract aangeboden gekregen voor 15 - 25 uur, wat 1 Juli ingaat. Krijg ik nu aan verlof weer het gemiddelde wat ik daarvoor gewerkt heb, of gewoon de 15 uren aan verlof uitbetaald? Hopelijk kan iemand mij hier iets wijzer uit maken??
de berekening van de wazo is verandert per 1-6-2013. Voorheen werd er gerekend met het laatste maandloon, en nu het gemiddelde over een heel jaar voorafgaand aan je verlof. Dus stel dat je dit jaar veel meer dan je contract uren werkt, dan krijg je dus nu ook gemiddeld meer dan de 15 uur.
Gemiddeld aantal uren van de afgelopen 6 of 12 maanden.. weet t niet zeker.. Maar als jij gemiddeld 20 uur werkt, krijg je dus die 20 uur, en niet het minimale van je contract
Maar dat contract gaat dus 1-7 pas. Daarvoor was ik in opleiding en krijg nog tot die tijd studiefinanciering. Dan zakt mijn gemiddelde behoorlijk neem ik aan en hou dus haast niks over??? Van een heel jaar heb ik dan maar vier maanden gewerkt
Stel je vraag anders een even bij het UWV-forum hier.... dan krijg je een duidelijker antwoord. Ook over hoe de berekening verloopt.
ik heb de vraag bij het uwvwebcareteam gesteld, maar nog niet echt een duidelijk antwoord omdat ze er nog meer bezig zijn om de berekeningen vast te stellen ofzo. wel appart want ik lees op internet dat de nieuwe regel per ongeluk 1 januari al was ingegaan. dan zou nu toch ook bekend moeten zijn hoe het geregeld wordt?? ik heb trouwens nog een werkgever waar ik nog een 0 uren contract heb lopen. ik wel daar niet veel meer. maar moet ik deze ook op de hoogte stellen van mijn zwangerschap??
Ondanks dat je daar niet veel meer werkt zou ik ook die werkgever op de hoogte stellen. Dan kijken ze in ieder geval niet raar op. En over de ingangsdatum... er is hier op de site steeds gesproken over 1 juni, dus lijkt me dat die datum dan geldend is.