Zwangerschapsverlof bij 2 werkgevers

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door marleentje26, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleentje26

    marleentje26 Fanatiek lid

    25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Beste UWV Webcareteam,

    Ik heb een vraagje ik ben momenteel ruim 10 weken zwanger en ben werkzaam bij 2 werkgevers in verschillende werkgebieden.

    Is het mogelijk om bij de ene werkgever 4 weken van te voren met zw verlof te gaan en bij de andere werkgever 6 weken van te voren? Of moet je bij beide op hetzelfde moment met verlof?

    Dit vraag ik omdat 1 baan vrij zwaar is de gehele dag staan, lopen. Daar zou ik graag 6 weken van te voren willen stoppen. En de andere baan is veelal thuiswerk kan daar mijn eigen uren/werk plannen dus zou daar graag tot 4 weken van te voren doorwerken.

    Maar mijn vraag is dus of dit mag of dat je verplicht bent om bij beide banen tegelijk met verlof te gaan.

    Alvast bedankt!

    Marleentje26
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste Marleentje26,

    Je bespreekt met je werkgever wanneer je het zwangerschapsverlof wilt laten beginnen.
    Je kunt met elke werkgever hierover passende afspraken maken.
    Het maakt hierbij niet uit dat je met elke werkgever een andere startdatum afspreekt.

    In jouw situatie betekent dit dat elke werkgever een zwangerschapsuitkering voor je aanvraagt.
    Op de aanvraag geeft de werkgever dan de ingangsdatum aan van het verlof .

    Ben je in de 6 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum ziek?
    Dan start je verlof 6 weken voor deze datum.


    Actuele informatie over het afspreken van je verlof met de werkgever vind je hier.


    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

    Met vriendelijke groet,

    Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare
     
  3. marleentje26

    marleentje26 Fanatiek lid

    25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Dank je wel voor het snelle antwoord!

    Fijn dat het apart gezien word!
     

Deel Deze Pagina