Niet meer naar mijn zin op het werk.

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Haver11, 22 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

Om te beginnen, ik werk in een verpleeghuis contract van 20 uur.
    Ik werk alleen avonddiensten, omdat dit het makkelijkste js qua oppas.
    Mijn schoonmoeder en moeder passen op onze dochter.

Ik zit nu sinds oktober in de ziektewet.
    Ik zie er zo tegenop om weer te gaan werken.
    Gisteren bij de bedrijfsarts geweest die had het idee dat ik veel stress heb. Dit klopt ook wel.

Ik heb het ook totaal niet meer naar mijn zin op het werk
    Mijn man werkt bij defensie, die is in 2015, 4 maanden op uitzending geweest, in het voorjaar heel veel oefeningen gehad. En nu in januari weer een oefening van 3 weken.
    En ik kan alles oplossen qua oppas regelen.
    Helaas kunnen we mijn salaris niet missen dus ik moet wel werken, maar ik ga echt met tegenzin naar het werk.
    Dit kan ik natuurlijk niet tegen de bedrijfsarts zeggen.

Ze wil nu dat ik per 1 februari weer volledig ga werken, ik werk nu therapeutisch 2.5 uur en moet dit nu uit gaan breiden.

Ik heb zitten kijken naar de opleiding pedagogisch medewerker, dit lijkt me echt heel erg leuk, alleen weet ik echt niet hoe ik die opleiding moet volgen met een kleintje. En omdat we mijn salaris niet kunnen missen kan ik ook geen ontslag nemen om een opleiding te gaan volgen.

2. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wat vervelend voor je! Is het je werkplek waar je je niet meer op je plek voelt? Zou je wel ergens anders aan de slag willen.
    Misschien uitkijken naar een vacature? Mss solliciteren in een andere sector?
    Heel veel succes!

3. Ri1987

Ri1987 Actief lid

9 sep 2015
    176
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook al 1,5 jaar niet meer naar mijn zin op het werk. Ik vind het werk zelf echt geen uitdaging hebben. (Werk in een contact center bij een bank)
    Ik zou veel liever iets administratiefs doen. Ik doe nu via mijn werk een cursus die mij verder kan helpen met een nieuwe functie.

Wat voor jou misschien een uitkomst is is een bbl opleiding, werken en leren tegelijk. Ja er gaat tijd in zitten en je zal 2 jaar flink aan de bak moeten en 4 dagen werken en 1 dag naar school. Maar je krijgt daarvoor wel een salaris en een leuke baan.

4. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Als je het ergens niet naar je zin hebt, lijkt al het andere leuker.

Ik zou eerst kijken naar de oorzaak van de stress. Volgens mijn ligt dat meer in alles er omheen, het oppas regelen, de afwezigheid van je man etc etc.

Zou je niet ergens een dagdienst kunnen draaien en dan bijv. je kinderen een dagje naar de opvang of gastouder? Ik lees namelijk dat je savonds werkt omdat dit het beste uitkomt qua oppassen. Je krijgt veel toeslagen bij de kinderopvang en je kunt je eigen kindje halen en brengen. En als je bijv. om 15.00 vrij bent van je werk, heb je nog even tijd voor jezelf tot 17.00.

Nu je in de avonden werkt, maak je eigenlijk hele lange dagen, omdat je overdag al voor je kinderen zorgt.

Volgens mij heb je meer tijd voor jezelf nodig.

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hier Benin het mee eens....
    Ik herken veel van het verhaal dat TO schrijft. Zet jezelf ook eens op de eerste plek.

6. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties.

dat zou het idd ook kunnen zijn, maar overdag is het werk veel zwaarder als savonds.
    De zorg is ook gewoon heel erg zwaar geworden, en vind de ouderen er ook niet leuker op worden.

En geen 1 opvang begint om half 7.
    Ik moet dan om kwart voor 7 op het werk zijn.

Als er hopelijk straks een 2e kindje komt, willen we beide kinderen naar gastouder brengen.
    Onze dochter gaat ook vanaf januari naar de peuterspeelzaal, dus dan heb ik ook wat meer tijd voor mezelf.

7. LiveLifeLovely

Fijn, iets meer rust in het vooruitzicht.

Ik vind het sowieso altijd petje af hoe dames het alleen met de kinderen redden!👌🏻 Mijn man is relatief veel thuis en ik zou niet weten wat ik zonder hem moest 😅

8. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hij is normaal gesproken gelukkig wel gewoon om 17.00 uur thuis, anders zou ik niet weten hoe ik het allemaal zou moeten doen haha.

Nu 3 weken op oefening dan is het allemaal wel lastig. Maar goed is hopelijk zo voorbij.

9. LiveLifeLovely

Hoop ik ook voor je. Veel succes en trek op tijd aan de bel als je weer denkt dat t niet gaat.

10. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Waarom breng je je kindje niet nu al naar een gastouder en wacht je wanneer beide kindjes kunnen gaan.

Petje af voor jou dat jij in de ouderenzorg werkt! Het lijkt mij erg zwaar en ik heb gezien hoe mijn grootmoeder was in het verzorgingstehuis...niet te doen het mens. Hield veel van dr hoor, maar ik kon haar vaak echt achter het behang plakken. Hoe ze vaak deed tegen het personeel! Echt belachelijk.

11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Dit lijkt mijn verhaal wel een beetje. Ik werkte 20 uur in de thuiszorg. Toen ik 24 weken zwanger was van de 2e kwam ik in de ziektewet. Heb toen administratieve dingen op het werk gedaan en ik vond het heerlijk. Ik heb heel lang getwijfeld wat ik moest doen. Ik moet zowel ochtend als avond werken. Ik zat ook te denken aan een opleiding, maar we kunnen mijn salaris niet missen. En de opleiding die ik wilde doen (doktersassistente of medisch secretaresse) kan voor zover ik weet niet in de avonduren.

Ik werk sinds oktober nog 12 uur en op eigen verzoek dubbele diensten en dat bevalt voor nu wel goed. Maar echt leuk vind ik het niet meer.

12. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ja dat is gewoon hetzelfde.
    Ik vind het eerlijk gezegd ook heerlijk hoe het nu gaat, ik doe de medicijnen en de koffieronde, en wat meer simpele dingen.
    Ik werk ongeveer 3 dagen in de week van half 4 tot 8/9 uur.
    Ik moet nu eigenlijk op gaan bouwen qua werk.
    Ik zou idd ook nog wat minder kunnen gaan werken, dat scheelt misschien ook wel.
    En idd de leuke opleidingen worden niet in de avonduren gedaan.. zo lastig.

Deel Deze Pagina