zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Boncuk, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boncuk

Boncuk Actief lid

11 mei 2011
    174
    0
    0
    op een wolk
    Medewerkers uwv,

Voor m'n 1e zwangerschaps had ik een contract voor 36 uur. Na mijn zwangerschapsverlof ben ik een dag minder gaan werken door een dag ouderschapsverlof op te nemen. Nu ben ik weer zwanger en gaat mijn verlof in op 2 januari 2012. Krijg ik tijdens mijn zwangerschapsverlof mijn contracturen dus 36 uur doorbetaald of mijn salaris wat ik kreeg met een dag ouderschapsverlof.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes Boncuk

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Boncuk,

Het zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) wordt gebaseerd op het SV-loon van de laatste loonperiode voor het verlof. Dat is de periode van een maand of van 4 weken waarover je werkgever loonaangifte doet. Was het loon in deze periode lager vanwege ziekte of verlof? Dan wordt naar de laatste loonperiode vóór de ziekte of het verlof.

Om misverstanden te voorkomen, kan je werkgever dit het beste op het aanvraagformulier vermelden.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Boncuk

Boncuk Actief lid

11 mei 2011
    174
    0
    0
    op een wolk
    Dus als ik het goed begrijp krijg ik weer mijn oorspronkelijke loon. Loon voor verlof.

Bedankt voor het antwoord

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Boncuk,

De hoogte van je Zwangerschaps- en bevallingsuitkering wordt gebaseerd op het inkomen dat je verdiende met 36 uur werken.

UWV gebruikt hetzelfde inkomen voor de berekening als bij je vorige bevallingsuitkering.

Actuele informatie over de hoogte van de WAZO vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina