binnenkort een nieuwe baan, nu zwanger willen worden

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mamavancas, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavancas

19 apr 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

de afgelopen 2 jaar heb ik met tijdelijke contracten bij een bedrijf gewerkt en uiteindelijk werd mijn laatste contract niet omgezet naar vast i.v.m. bezuinigingen.
    In die 2 jaar heb ik er vaak over nagedacht om aan een 2e kindje te beginnen, maar ik had de zekerheid van werk nodig, dus heb ik mijn kinderwens steeds maar weer uitgesteld. Mijn zoon wordt aan het einde van het jaar 4, en ik wil het leeftijdsverschil liever niet nog verder op laten lopen.
    De laatste paar weken heb ik gesolliciteerd voor een nieuwe (parttime) baan, en ik hoorde vrijdag dat ik ben aangenomen. Inmiddels is mijn partner ook van baan veranderd. Hij verdient nu ook meer, en we waren er al uit dat we, of ik nou werkloos ben of niet, nu eindelijk voor ons 2e kindje willen gaan.
    Ik begin mijn nieuwe baan in mei. Het liefst wil deze maand al proberen zwanger te worden, maar kan ik dat wel maken naar mijn nieuwe werkgever? Het lijkt me heel vervelend om in de eerste maand dat ik daar werk al aan te moeten geven dat ik zwanger ben...
    Maar ik ben het ook zo zat om het van mijn werk af te laten hangen. Ik hoopte de laatste keer ook op een vast contract na al mijn inspanningen, maar uiteindelijk zet een werkgever je ook zo op straat als ie je niet meer nodig heeft...
    Mocht het zwanger worden snel lukken (ik zit er ook mee dat het misschien wel even gaat duren, en dan krijg ik spijt dat ik zo lang heb gewacht), moet ik me dan heel vervelend voelen naar mijn nieuwe werkgever toe...? Ik ben dan wel van plan om het in mijn proeftijd nog te vertellen want ik wil het allemaal wel open en eerlijk houden.

Moeilijk!
    Wat vinden jullie?

2. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Hoi,

Ik was werkloos en opzoek naar een baan. Ik had een sollicitatie en toen 2de gesprek en vond het wel zo eerlijk om te vertellen.
    Dit waardeerde ze erg en ze vonden mij de beste kandidaat maar toch niet voor mij gekozen ivm mijn zwangerschap en de periode dat ik met verlof moet is net in de zomer en dan hebben ze mij hard nodig.

Daarna had ik nog een sollicitatie en daar heb ik het bewust niet verteld en ga ik het pas vertellen na mijn proeftijd. Je bent namelijk ook helemaal niet verplicht om dit te vertellen. En ik had zoiets van ik wil deze baan en heb hem nodig ook voor het geld dus ik durf niet het risico te nemen om het nu al te vertellen.

Zwanger worden zie ik als een zegen, een mooi kado en als het gebeurd dan gebeurd het :) Werkgever kan dan vrij weinig zeggen vind ik.....

Maar ik zou dus niks vertellen en je vooral niet slecht voelen tegenover je werkgever. Je gevoelens voor een 2de kind is normaal en menselijk en moet je gewoon voor gaan! :-D

Succes

3. mamavancas

19 apr 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi gaab27,
    bedankt voor je reactie. Toen je die 1e sollicitatie had, hoeveel weken was je toen zwanger? En de sollicitatie die je daarna had, is dat recent geweest en heb je na de proeftijd verteld dat je zwanger was? Reageerden ze daar een beetje goed op?

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.112
    113
    Wat is belangrijker voor jou?
    En ja, het is natuurlijk fantastisch als je de eerste ronde zwanger raakt, maar als het nou langer duurt? Zou je daarop willen wachten totdat je meer zekerheid hebt in deze baan?
    Ik zou het wel weten ;)

5. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    ik was bij mijn eerste sollicitatie uhm 7 a 8 weken zwanger pas maar omdat het contract pas in maart zou ingaan wilde ik het gewoon al vertellen. Bij mijn huidige werkgever heb ik het nog niet verteld mijn proefperiode is morgen voorbij :) Ik ben erg benieuwd hoe ze zal reageren maar goed je kan het toch niet anders maken dan het is.

En klopt wat mmke zegt je weet niet hoelang het gaat duren voor het raak is.

6. poppemie

poppemie Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.037
    0
    0
    Belgiƫ
    Hey, ik zit een beetje in dezelfde situatie buiten het feit dat het bij ons om het eerste kindje gaat
    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap-werk/263628-1-april-start-nieuwe-job-wanneer-zwanger.html

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    in dat topic heb ik gereageerd, met het feit dat je nooit weet hoe lang het duurt voor je zwanger bent. ik vind het belangrijk dat je je gevoel volgt, een zwangerschap plan je niet, je weet nooit wat er nog meer tussendoor komt.

Deel Deze Pagina