Eerste uitbetaling

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door MPS05, 21 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Beste uwv,

Ik heb vandaag 2 brieven van het uwv gekregen. Hierin is mijn ziektewetuitkering toegekend (ik ben 2 weken eerder met verlof gegaan vanwege zwangerschapsklachten vanaf 29 september) en ook mijn zwangerschapsuitkering is toegekend (de eerste dag van mijn verlof was 16 oktober). Wanneer kan ik mijn eerste betaling verwachten van 2,5 week ziektewetuitkering en wanneer mijn eerste zwangerschapsuitkering (de uitkeringen worden rechtstreeks aan mij uitbetaald).

Met vriendelijke groet,
    Manouk

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Manouk,

Je hebt de toekenning van je zwangerschaps- en Ziektewet-uitkering ontvangen en vraagt wanneer de eerste betaling volgt.

Ik kan natuurlijk alleen met zekerheid een antwoord geven na inzage in je betaaldossier. Daarom zal ik je de gebruikelijke procedure als antwoord geven.

Meestal wordt gelijk met het verzenden van de toekenning ook een eerste betaling aangeboden. In jouw situatie zou dit dan betekenen dat je vandaag of morgen de eerste betalingen ontvangt. Ik verwacht dat je dan de betaling voor 16 en 17 oktober van de zwangerschapsuitkering krijgt. Daarnaast zal waarschijnlijk de hele periode Ziektewet ook ineens betaald worden.

Actuele informatie over de de betalingen van de zwangerschapsuitkering vind je op deze pagina.

Ik wens je een fijn verlof.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    UWV Webcare Team - UWV - Over UWV
    www.uwv.nl/webcare

3. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Hallo Ella,

Ik keek net op mijn bankrekening en zag dat ik de eerste betaling heb ontvangen.

Bedankt voor de snelle reactie.

Groet,
    Manouk

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Graag gedaan en fijn dat je het binnen hebt!

Deel Deze Pagina