zwangerschapsverlof en ATV-dagen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Kiki26, 11 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki26

Kiki26 Lid

26 feb 2007
    65
    0
    0
    Ik heb recht op 1 ATV dag per maand, CAO bepalend.

Tijdens mijn zwangerschapsverlof heb ik recht op behoud van mijn vakantiedagen; dit is wettelijk zo geregeld.

Helaas bestaat er geen wettelijke regeling omtrent de ATV-dagen, ook is dit niet opgenomen in onze CAO.

Volgens het Ministerie van SZW beslist dan de werkgever of je ATV opbouwt; in mijn geval gaat mijn werkgever niet akkoord met de opbouw van mijn ATV.

Is dat bij jullie ook het geval? Of krijgen jullie wel gewoon je ATV tijdens je verlof en op grond waarvan?

2. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik weet niet op grond waarvan, maar ik bouw wel gewoon door aan mijn ATV-dagen gedurende mijn zwangerschapsverlof. Op zich is dat ook logisch, want ik heb een contract voor 24 uur, maar krijg dus niet voor 24 uur betaald en de uren die ik dus niet krijg betaald, bouw ik dus op als ATV (weet niet of ik het zo helemaal goed uitleg).

Het is bij ons zelfs zo, dat je normaal gesproken al je ATV-dagen in een jaar op moet maken, maar dat je als je zwanger bent, dat dus niet hoeft. Verder is bij ons tussen Kerst en Oud Nieuw de zaak dicht en normaal gesproken lever je daar verplichte ATV-dagen voor in, maar als je dan met zwangerschapsverlof bent, doe je dat ook niet .

Ik weet niet of je lid bent van een vakbond, maar wellicht is het de moeite waard om het daar na te vragen?

3. Kiki26

Kiki26 Lid

26 feb 2007
    65
    0
    0
    Bij de vakbond zeggen ze dat hier helemaal geen regels voor bestaan en dat je dus afhankelijk bent van je baas.

Wat wel geregeld is in de CAO is dat bij ziekte je ATV-dag(en) vervalt.

Ook geldt de regel dat je je ATV niet mag opsparen en mee mag nemen naar een volgend jaar maar ik ben niet in de gelegenheid om ze wel op te nemen door de drukte op mijn werk plus het personeelstekort.

Maargoed inmiddels heb ik alle instanties afgebeld en eigenlijk niemand weet hier een antwoord op. Er is wettelijk gewoon niks hiervoor geregeld en daar verbaas ik me nogal over.

Deel Deze Pagina