Beste dames, Ik heb te horen gekregen dat helaas mijn contract niet verlengd wordt, ik pas niet in het team. Me contract loopt af precies als me verlof in gaat. Sinds ik dit te horen heb gekregen is de sfeer tussen mij en de collega's maar gespannen maar voelde daarvoor ook al een tijd zo. ik heb altijd me best gedaan en op me werk hadden ze niks aan te merken maar de klik tussen mij en de collega's is er gewoon niet. Ze houden nogal van een feestje en ik deed daar vaak niet aan mee. ik heb de tijd dat ik me vol giet met drank voor het weekend wel gehad. Mede daarom is het ook zo frusterend dat me contract niet verlengd wordt. Ik werk parttime en heb een HBO diploma en nog nooit zonder werk gezeten dus het geeft me gelukkig geen stress voor de toekomst en me partner heeft een goede baan maar ik zit totaal niet meer op mijn gemak daar. Ik ben nu 24 zwanger en ik heb mezelf al twee weken aan het einde van de week ziek gemeld. Ik ben erg moe omdat ik slecht slaap omdat ik last van me rug heb en het zuur heb. Ik merk dat ik me makkelijker ziek melt omdat hun ook geen enkele interesse in mij hebben. Kunnen jullie dit begrijpen? Ze hebben mij ook niet meer nodig, ze gaan mij ook niet vervangen als ik weg ben maar meer digitaliseren en alles zelf weer doen zoals voorheen. Ik voel dus ook overbodig als ik daar zit
Ik kan het me wel voorstellen. Jaren geleden werkte ik in een supermarkt en daar werd mijn contract ook niet verlengd. Niet dat ik het erg vond destijds ik was hartstikke blij. Maar dat terzijde. Heb ik mij ook ziek gemeld een week lang terwijl ik helemaal niet ziek was. Dat was wel heel gemeen. En toen nog een week gewerkt en toen zat het erop. Klinkt raar maar als je ziek meld geniet er lekker van. En laat alles daar lekker de boel dan gaar koken op je werk. Liefs Yvonne
Ik begrijp je volledig. Doe ik ook ( wordt ook na mijn verlof ontslagen ) en werk nu deeltijds en zit deeltijds in de zw. En dat mijn collega's wel last van hebben ( nu moeten ze meer uren draaien om die van mij op te vullen ) is mijn zorg niet. Ook ik moet mede door mijn collega's en hun geklaag en onbegrip dat ik een jonge kind thuis heb (en nu 1 onderweg) vertrekken. Ik pas ook ineens niet meer in de groep. (ik ben dan ook de enige met jonge kinderen) Dus... Ik snap je zeker en geef je zeker gelijk. Maar, hou de eer aan jezelf. Maak je tijd zonodig af en dan lekker genieten van je verlof. Het komt zeker goed met je (ons allebei ) Sterkte en succes
Ik snap je heel goed! Het lijkt erop alsof ze je niet gaan missen (lullig hoor...) en dan heb jij ook alle reden om als je je niet goed voelt je ziek te melden. Andersom doen ze niets voor jou, dan houdt jouw loyaliteit ook een keer op! Geniet nog maar lekker van de vrije tijd nu het nog kan!
Das inderdaad lullig. Ik moet zelf wel heel ziek zijn wil ik me ziek melden, maar als hun houding zo tegen mij is, en je bent niet lekker, ik zou het denk ik ook wel doen. Als ze je toch kunnen missen....
Ik kan me volledig inleven in je situatie. Zelf ben ik sinds 3 maand zwangerschap ziek. Nu is het zo dat ze bij mij op het werk absoluut geen rekening hielden met me. Ik mocht het zware werk doen ("kunnen wij niet aan doen dat jij geen zittend werk hebt"). Degene die erbij was gekomen om mijn werk te verlichten, mocht ineens pc werk beginnen doen (terwijl ik al 2 jaar school aant volgen was, en zij hiervoor geen diploma had)... Ik werd hier depressief van (ligt wel in de familie en heb hiervoor ook pillen moeten nemen), terwijl ik toen vrij stabiel was. Zodoende ben ik naar de dokter geweest voor ziekenverlof. Nu ben ik momenteel op zwangerschapverlof en heb gehoord dat er geen plaats meer voor me zal zijn. Er was afgesproken dat ik halftijds zou gaan werken na de zwangerschap. Ik had vast contract, maar ik begrijp wel dat ze niet meer verder met me willen gaan. Trouwens, zelf ben ik er ook niet rouwig om, het ging al langer mis. In ieder geval, geniet van je verlof. Je kindje heeft die stress niet nodig (zei mijn dokter ook )!