Misschien een verwarrende titel maar wist niet beter hoe ik het beter kon neerzetten.. Mijn vraag aan alle tiener(moeders) is namelijk hoe oud ben je echt? hoe oud voel je je, gedraag je je, hoe oud BEN je door verleden of heden.. En hoe oud zegt je geboorteakte dat je bent? Ik kan me namelijk zo ontzettend storen aan alle negatieve dingen over tienermoeders, maar vooral aan veel tieners zelf! Sorry maar soms hoor/lees ik over een 17jarige (voorbeeld!) die zwanger is, uitgaan belangrijker vind.. die er niets voor doet of die zo even tussendoor een abortus laat doen.. Zo lees je weer over iemand van 15 die zwanger is en maar niet snapt hoe t kan, of over iemand van 19 die er overduidelijk te jong voor is.. En dan denk ik echt, ja jeetje.. moet je maar niet zo jong seksen, moet je maar opletten wat je gebruikt, moet je maar opletten met wie je wat doet, of moet je de verantwoording maar dragen. Ook de termen "wordt volwassen" en "een kind die een kind krijgt" spoken dan gerust door mn hoofd.. En dan ineens.. kijk ik naar t cijfertje van hun leeftijd.. en bedenk ik me, dat ik zelf zon tiener ben.. dat ik in hetzelfde hokje hoor... En dan voegt dat gewoon niet! Ik ben niet zo.. ik ben geen tiener, zo voel ik me niet.. al jaren niet! Ik durf te zeggen dat ik volwassen ben, en dat ben ik niet net.. ik ben niet net uit de luiers, ik weet wat ik doe, ik ben zelfstandig... IK BEN NIET ZOALS HUN! En dat maakt me soms helemaal gek.. niet eens de vooroordelen van andere.. maar de mensen die net zo zijn als mij, volgens de cijfertjes van het geboortejaar.. maar die gewoon nog kind zijn en het "verpesten" voor de volwassen tienermeiden.. Ik ben 19, ik voel me minimaal 23, door de gemiddelde leeftijd in onze vriendengroep, en IK BEN GEEN TIENER!
Hoi, heb hier een paar verhalen gelezen van meisjes die zwanger zijn geweest, abortus hebben gedaan, en nu vragen; ik ben weer zwanger wat moet ik doen!? Dan denk ik echt: hoe krijg je dat voor elkaar?! Ik zelf ben tegen abortus (niet dat ik het in sommige situaties niet begrijp hoor!) en kan me niet voorstellen als je amper over de 1e heen bent al denkt aan een 2e abortus moeder zijn is niet leeftijds gebonden (alhoewel ik 13 bijvoorbeeld wel heel erg jong vind). Ik zelf ben 19 (voel me eigenlijk wel wat ouder ) en mijn vriend en ik zijn begonnen aan de 1e poging IUI (we zijn al 2 jaar bezig). Heb ook vaak gehoord: je bent nog jong dit en dat. Gaat me ene oor in me andere oor uit. Ik voel dat dit het juiste moment is. Wie anders dan IKZELF kan bepalen voor mij wanneer het een juist moment is!? doordat je dus vaak dingen leest van tieners zelf zoals ik net hierboven vertelde, en ze zelfs soms niet eens weten wie de vader is (!) krijgen de serieuze tienermoeders het zwaarder te verduren. stoor je niet aan al die negatieve reacties ook al is het soms moeilijk, JIJ weet wel beter, en wie weet als je straks zwanger bent, je een prachtig kind krijgt en die jou over 10 jaar verteld dat je de liefste en beste moeder van heel de wereld bent, lach dan in jezelf naar al die mensen die het zogenaamd beter wisten!
ik weet niet of ik ook zon beetje nog bij tienermoeder hoort maar ik ben wel nog lekker jong dus toch maar even een reactie. mijn geboorte akte zegt dat ik 23 ben (voor nog precies een weekje haha)en zo voel ik me ook. was ook 23 toen nikita geboren werd. ik heb heel veel meegemaakt waardoor ik op mijn 15de al volwassen overkwam. heb een vriendje gehad die leverkanker had en daar moest ik mee leren omgaan en dat heeft mij echt wel wat volwassener gemaakt dan ik toen was en de stabiele relatie met mijn man nu heeft ook een hele hoop geholpen. de ervaring om een jonge moeder te zijn vind ik echt bijzonder. woonde op mijn 18de al samen met mijn huidige man en had ook gewoon een baan. toen voelde ik me al een jaar of 23 /25, nu niet meer. nu voel ik me zo oud als ik nu ben en ja sommige volwassene komen niet volwassen over en van tienermnoeder kun je niet zeggen dat t tieners zijn als ze verantwoordelijk en volwassen overkomen. mijn zus is bijvoorbeeld nu zwanger van har vriend(lees: relatie is helemaal niet okay) en die heeft al een dochtertje van 3 van haar ex die elk weekend naar haar echte vader gaat. die gaat t nu gewoon ff weg laten halen omdat t niet zo slim was om sex te hebben in haar vruchtbare periode zonder bescherming, nou dit is dus t goede voorbeeld van een volwassene die niet volwassen is. om dit soort dingen kan ik heel erg boos worden omdat ik nooit een kindje weg zou kunnen laten halen en al helemaal geen onveilige sex zou hebben als mijn relatie zo goed als helemaal kaduuk is, lang verhaal maar zo denk ik erover en zo voel ik me. liefs susanne
Ik snap je helemaal! Ik ben geen tienermoeder. ben 25 heb een zoontje van bijna 2. De wens om moeder te worden had ik al heel lang. Ook al toen ik 19 of 20 was. We wilden wel de dingen een btje voor elkaar hebben en ben blij dat ik daarop heb gewacht. Al voel ik niet altijd 25 ik kan me soms best wel onzeker voelen.. hoor ik van mijn omgeving wel altijd (al vanaf dat ik 15 was of zo) dat ik heel wijs overkom. dat als ze de ogen dicht doen een 30 jarige horen en niet een tiener. Gelukkig zie je hier meer meiden op het tienermoeder gedeelte die ontzettend wijs en verantwoordelijk overkomen. nog wel eens meer dan op het gewone forum gedeelte zeg maar! (daarom kom ik hier toch nog wel eens spieken) Wilde het toch even zeggen. Liefs Jazzie
Mijn geboorte akte zegt negentien, maar ik heb inmiddels in mijn leven al zo veel meegemaakt dat ik die leeftijd geestelijk wel al voorbij ben. Ik woon nu inmiddels ook al bijna een jaar samen en was 18 toen ik het huis uit ging. Ik vind persoonlijk dat leeftijd niet zo veel zegt. Ik ben negentien maar zo voel ik me echt niet meer. Om nog maar even wat te noemen (heeft ff niks met zwangerschap te maken hoor) over een half jaar hebben mijn vriend en ik een eigen onderneming waarvoor hij over een kleine maand in opleiding gaat. Nou, dat zie je ook niet zo snel bij een 19 of dan 20-jarige toch?
Nou je dat zo zegt toevallig.. ik ben 19 en heb mn eigen bedrijfje! hahaha maar inderdaad je ziet t niet veel.. Ik vind ook dat leeftijd niet veel zegt.. maar toch.. ik ben wie ik ben en doe en wil zoals ieder ander mens.. bij mij was de kinderwens extreem vroeg maar daar kan je ook niets aan doen.. maar toch.. als ik dan die 19 zie staan bij mn naam voel ik me bijna schuldig over t feit dat ik een kindje wil.. stom he gewoon door de vele vooroordelen.. een "tigger" worden vrijdag is voor mij een feestje waard!
hey grappig je bent 4 dagen voor mij jarig. maar je hoeft je helemaal niet schuldig of stom te voelen. als jou gevoel aangeeft dat t juist is om aan kids te beginnen dan is t gewoon goed zo.
Ja dat is helemaal waar.. maar ik heb t er bij mezelf ook heel hard ingeprent de afgelopen jaren zodat ik die sterke wens opzij kon zetten.. t nam op een gegeven moment bijna mn hele leven in beslag! overal zie je baby's en je kan je er gewoon zo rot door voelen... wat heb je trouwens een geweldige avatar! WAUW! *dol op rozen èn baby's! *
Hoe oud ben ik echt? Ik ben nu echt 23 en ik was echt 18 toen ik mijn oudste kreeg. Maar niet iedere 18-jarige is hetzelfde. Ik hield niet van uitgaan, had geen vrienden waarmee ik tot diep in de nacht op straat rondhing. Ik had een kinderwens en die had ik al vier jaar. Ik vind ook deze vraag weer iets dat niet leeftijdsgebonden is, sorry! Er zijn verschillen in karakters en dat is helemaal niet leeftijdsgebonden, hoe je het ook wendt of keert. Jij doet nu net alsof iedere 17-jarige van uitgaan moet houden? Snap je? Liefs Esther
Ik ben 23 officieel maar door vanalles en nog wat ben ik vaak volwassener dan mensen van mijn leeftijd en ze zeggen weleens dat ik al 30 had moeten zijn ik heb nooit echt van uitgaan ofzo gehouden en ben liever zeker van een hoop en denk veel na over te oekomst bij mijn keuzes.
Nee hoor juist niet! al is dat me wel eens verteld dat ik niet normaal was omdat ik niet uitging... Maar mn punt is meer dat je voor je gevoel ouder bent als je echte leeftijd is en zoals mensen je zien wanneer ze naar t cijfertje van je leeftijd kijken.. denk niet dat veel mensen bij een foto van iemand, met de leeftijf 18 ernaast zullen denken aan een volwassen vrouw! en in principe in t "hokje" van de tiener hoort t puberen, uitgaan, feesten, school etc etc.. en natuurlijk houdt niet iedereen van uitgaan en dat snappen mensen ook wel.. maar tegen mij werd dan geroepen dat t nog wel kwam als ik ouder was..
haha,dank je wel. heeft mijn man gemaakt voor me. nikita was zo in een rode doek in slaap gevallen en daar heeft hij dit van gemaakt, en jou baby komt ook wel hoor. je weet vanzelf wanneer t moment daar is liefs susanne
ik ben nu 21 jaar Officieel (misschien een dag eerder, weten ze niet meer op de ene staat 19 andere staat 20.. geadopteerd ) ik voel me 21.., misschien volwassener, maar welke leeftijd ik die volwassenheid moet geven..! dat zou ik echt niet weten..!
Ik vind dus niet dat ik ouder was dan mijn echte leeftijd! Ik was gewoon een meid van 18, maar ik had A) andere wensen, B) andere normen en waarden en C) meer verantwoordelijkheidsgevoel en -drang! Ik was gewoon maar 18, niet ouder. Ik was ook niet volwassen, dat ben ik in de afgelopen jaren ]geworden. Ik was alleen anders dan gemiddeld..! Maar is iedereen dat niet op een bepaalde manier? Dat anderen een leeftijd of een getalletje plakken op het karakter of de wensen van een persoon vind ik begrijpelijk, maar niet terecht. :-D Volg je me nog? Liefs Esther
Ik ben echt 18 jaar maar ik voel mij 21-22 oké dat is niet veel ouder maar voor mij was dit de leeftijd waarop ik normaal gezien een kindje wou krijgen. Maar uitendelijk had ik ook al enkele jaren een kinderwens. Ik ging graag uit en ik sprak wel graag af met vrienden maar dat zou ik ook nog graag doen moest ik bijvoorbeeld 25 en kinderloos zijn, ik houd gewoon van muziek en dansen. Maar sinds Melania geboren is ben ik niet meer uitgeweest en spreek ik af met Meisjes die ook een kindje hebben. Oké ik zou misschien eens af en toe kunnen en willen uitgaan maar er is iemand die ik ken van 17jaar met een kindje en ze gaat elk weekend terug uit al sinds een weekend na haar bevalling. Zoiets vind ik wel overdreven. Ik weet niet of dat aan haar leeftijd ligt, maar ik vind dat het niet kan of je nu jong of oud bent.
Ik ben 21, Ik worde altijd 28geschat. Maar ik voel me zeker geen tiener moeder, en ik voel me ook ouder als da tik ben. Ik dnek da tik mezelf rond de 25 schat. Qua gedrag, dneken en doen. ben ik veel ouders als zelfs een aantal vrienden van mij. Sommige izjn 27 en denken dat alles om hun draait. ALs ik sommige meiden zie, 25 en gedragen zich als meisjes van 15.. maar ik zie ook meiden van 15 die zich gedragen als ene van 25...
Ben 19, nog geen moeder Maar voel me soms al wel een jaar of 23, sommige zeggen dat ik me ook veel ouder gedraag, door kennis. Door mijn verleden, moest ik op jonge leeftijd al snel een volwassen rol pakken, ga al 3 jaar niet meer uit :s Vanaf me 16e tot mijn 18e veel meiden geholpen met problemen zoals schoon en gezinsleven. Dat maakte me ook wat ouder. Maar voor de rest voel me jeugdig genoeg.
Mijn ervaring is dat heel veel tieners roepen dat ze zich ouder voelen dan dat ze werkelijk zijn omdat ze zoveel hebben meegemaakt. Maar er zijn maar weinig mensen die vinden dat ze niet veel meemaken. En er zijn tieners die ondanks dat ze veel hebben meegemaakt, zich echt nog wel als een kleuter gedragen. En ondanks dat ze roepen dat ze zogenaamd heel volwassen zijn, ze dit echt niet zijn.
Ja merleq die meiden bestaan ook. Daar ken ik er ook van. Of van die mensen die al bijna 30 zijn en nog steed sniet weten hoe ze zich moeten gedragen...