Beste forumleden, Ik ben in de eerste week van januari uitgerekend. Ik werk in het onderwijs en dat betekent dat mijn zwangerschapsverlof in de kerstvakantie valt. Weet iemand of ik die twee weken mee kan nemen of dat het gewoon (letterlijk en figuurlijk) dikke pech is? Ps. Ik kan het in mijn CAO niet vinden. Groet, Havva
De dagen zoals kerst en nieuwjaar dan heb je pech omdat dit gewoon de feestdagen zijn. De dagen waar je normaal je vrije dagen voor inleverd niet want die blijf je wel behouden, de vakantiedagen blijf je gewoon opbouwen tijdens je verlof.
In het onderwijs werkt dit anders dan in andere sectoren. Werk je in het PO of VO? Ik werk in het VO en volgens die CAO (punt 14.1.7) krijg je alleen de zomervakantie terug, maar wel helemaal. Die mazzel had ik dus afgelopen jaar, 7 weken extra. In het PO is het anders geregeld. Ik zal wel even in de CAO kijken... *kijkt* Daar wordt de zomervakantie voor 3 weken gecompenseerd. Zie punt 8.2.6. Over andere vakanties wordt in beide CAO's niet gesproken. Succes ermee! Niet alle werkgevers zijn ervan op de hoogte.