Ouderschapsverlofkorting

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door suus1983, 19 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Hoi,

Mijn man wil dit jaar ouderschapsverlof op gaan nemen. Nu is het dus zo dat je van de belastingdienst 50% van het minimumloon terug kan krijgen per uur dat je verlof opneemt.

Nu staat er aldoor de volgende voorwaarde:

De korting bedraagt niet meer dan het verschil tussen het belastbare loon in het jaar waarin u ouderschapsverlof opneemt en het belastbare loon van het jaar daarvoor.

Eerlijk gezegd snap ik het bovenstaande niet helemaal, wil iemand mij dit verder uitleggen.
    Mijn man is namelijk behoorlijk in salaris omhoog gegaan dit jaar, kan het daardoor zijn dat hij geen ouderschapsverlofkorting krijgt? Omdat zijn belastbare loon alsnog hoger is dan die van 2008?

Groetjes suus

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Nou meiden heb nog even doorgezocht en hij komt er door die loonsverhoging dus idd niet voor in aanmerking. Vind het eerlijk gezegd belachelijk.. Kan hij dus beter wachten tot 2010 voordat hij het opneemt. Dan krijgt hij namelijk geen verhoging.

3. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ja precies zoals je zegt, je krijgt niks zomaar van de belastingdienst waren wij ook al achter, er zitten heel wat haken en ogen aan dit fenomeen... Maar goed dat je er nu achter komt en niet achteraf toch?

4. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb ook al een tijd ouderschapsverlof maar heb er nooit iets over gehoord dat je geld kan terugkrijgen. als je gewoon je jaarlijkse verhoging hebt gehad met je salaris krijg je dan ook niks meer?

5. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    De exacte reegls vind ik moeilijk na te kauwen, je moet het woord ouderschapsverlofkorting maar eens opzoeken bij de belastingdienst en andere sites, dan kan je je een beeld vormen van de regeling.

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    en dan zeggen ze in de reclame, leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.

Nou sorry maar ik kan er vaak geen kaas van maken als je de uitleg leest.
    Gewoon Jip en Janneke taal is meer dan genoeg voor mijn makkelijke brein.

7. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
  8. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5