Hallo allemaal ik had een vraag Ik werk via een uitzendbureau en ben zwanger Werk fulltime in de fabriek (seizoenswerk) voor een half jaar. Er staat in mijm rooster vaste flexwerker in de ploegen. Dus werk ong +- 36-40 p.w nu is het zo dat in het voorwaarden en contrac niks over zwangerschap staat. En zoals ik het goed begrijp loopt mijn contract 14 december af. Ik heb het nog niet verteld omdat ik 2nov mijn eerste echo heb dus wil eerst afwachten of het goed zit. Maar mogen ze je er dan uitgooien als je zwanger bent en het contract afloopt?
Ja, een contract wat eindigt hoeven ze niet te verlengen. Dit mag gewoon zonder opgaaf van reden. Maar als je uitzendkracht bent ben je alles behalve veilig in een zwangerschap, al ligt het er wel aan in welke fase je zit. Ik was al een jaar uitzendkracht bij hetzelfde bedrijf, had een contract zonder einddatum en hun hebben mij er zonder pardon uitgegooid toen ik in het ziekenhuis kwam te liggen met zwangerschapsklachten. En ja, ze stonden gewoon in hun recht
Ik heb gewerkt onder verschillende uitzendbureaus. Maar ik wach anders gewoon na 14 dec af tot mijn contract verlengt word en vertel het dan pas